Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Když už Excel na řízení stavebních zakázek nestačí

Datum: 19.9.2018  |  Organizace: Callida, s.r.o.  |  Firemní článek

Dříve na vytvoření nabídky a sestavení rozpočtu stačil mistrovi na stavbě kus papíru a tužka. Dnes bychom si s těmito pomůckami rozhodně nevystačili. Proto řada stavebních firem pracuje s Excelem, který toho umí dost na to, aby do jisté míry uspokojil potřeby rozpočtářů.

Callida, s.r.o.
Kloboučnická 24
140 00 Praha 4

tel.:234 710 234
e-mail:
web:callida.cz
euroCALC, když už excel nestačí
euroCALC, když už excel nestačí

Nicméně postupem času, jak přibývají stavební zakázky, rostou nároky klientů i složitost procesů, mnozí zjistí, že Excel již je nedostačující a porozhlížejí se po jiném nástroji, který by lépe vyhovoval jejich požadavkům. Jedním z takových nástrojů je euroCALC od společnosti Callida s.r.o. Ten jistě dokáže vytrhnout trn z paty. Ovšem všechno má svá ALE.

Nákup programu není samospasitelný


Stavební firmy si pořídí rozpočtový program a domnívají se, že teď půjde vše po drátkách a svou práci si nejméně o polovinu zrychlí a zefektivní. Jenže samotné pořízení softwaru ještě není garancí toho, že se to tak opravdu stane. Většinou se pro nákup systému rozhodují proto, že prostě Excel už jejich nárokům nevyhovuje – velká chybovost, chybné vzorce, žádná možnost porovnávání nabídek atd. Mají za to, že nákupem rozpočtového programu veškeré problémy rázem vyřeší. Šéf se mnohdy rozpočtáře překvapeně ptá: „Koupil jsem ti nový program, tak proč už to není hotové?“. Ale uhlídat obchodní nabídky či realizace stavebních zakázek vyžaduje mnohem více než jen vlastnit „další“ software.

Proto klíčovou oblastí dodávky našeho systému je zejména konzultace se stavební firmou, jaké jsou její potřeby, záměry a cíle. Díky našim mnohaletým zkušenostem z praxe, dokážeme poradit stavebním firmám, jakým způsobem lze konkrétní činnosti řešit a jak upravit nebo nově nastavit jednotlivé individuální procesy. A to tak, aby systém co nejvíce vyhovoval konkrétním požadavkům a přinášel výsledný užitek.

Systém je potřeba nejprve vyladit


Pro optimální nastavení systému euroCALC mnohdy postačí konzultace a drobná nastavení pohledů či exportních a tiskových výstupů. V případě rozsáhlejších záměrů, vazeb na účetní software či další programy, importů vlastních dat, kooperace mezi pracovními týmy, je důležitá vstupní analýza. Každá firma je jiná a má jiné potřeby, proto zásadně uplatňujeme individuální přístup. Například jsou-li pro firmu důležité subdodávky, vyladíme komunikaci a přenosy dat (nabídky, poptávky, smlouvy, zjišťovací protokoly apod.) se všemi subdodavateli tak, aby jednotlivé kroky při hodnocení a výběru správného partnera probíhaly hladce.


Všechny stavební zakázky jsou v jednom systému a je pouze věcí nastavení, jak se lidé v jednotlivých odděleních firmy (management, obchod, příprava i realizace) potřebují na aktuální data a informace dívat a dále s nimi pracovat. Díky tomu jsou veškeré stavební zakázky stále pod kontrolou. Pořízená data jsou velmi cenná pro management firmy, který je v agregované podobě využije jako podklad pro důležitá rozhodnutí.

Sledování zakázky od A do Z

Efektivním využíváním systému euroCALC získávají stavební firmy konkurenční výhodu nejen ve výběrových řízeních, ale především při efektivním řízení realizace zakázek a kontrole. O přínosu controllingu vědí své i ve společnosti PANELREKO, s.r.o., kde využívají euroCALC od začátku roku 2013: „Přínos (controllingu) je jednoznačně v napojení na účetní software, kdy zaúčtované výnosy a náklady na zakázkách vidíme po synchronizaci přímo u jednotlivých zakázek v euroCALCu a můžeme je vyhodnocovat. Zobrazování těchto přehledů funguje rychleji, než jsme byli zvyklí. Přehledy používáme ke kontrole jednotlivých zakázek. Vidíme, jak je rozpočet materiálu a prací naplňován a odhalíme tak i případné nesrovnalosti. Statistiky využíváme zejména k vyhodnocování úspěšnosti obchodních jednání.


Nic se nevyřeší samo…

…ale společnými silami dokážeme systém pro přípravu, realizaci a monitoring stavebních zakázek euroCALC nastavit tak, aby jeho přínos byl co největší a maximálně zefektivnil práci v jakékoli fázi stavební zakázky.

 

Datum: 19.9.2018
Organizace: Callida, s.r.o.



Sdílet:  ikona Facebook  ikona TwitterTisk Poslat e-mailem Hledat v článcích 


Témata 2019

Tabulky a výpočty

Normy

Knihovna FM

Partneři - Facility management

Odborné semináře TZB-info

Odborné semináře - Správa a provoz nemovitostí, FM v praxi
Správa budov, úspory energií a správa technického zařízení od předních odborníků. Témata přizpůsobíme vašim potřebám. Školení vícedenní i na 1 den na vybrané téma. Máte dotazy nebo zájem o školení?
Přečtěte si reakce účastníků 5 denních seminářů 3+ 2 dny s certifikátem:
Podzim 2013: Praha 6 Petřiny
Únor 2014: Hotel Golf, Praha
Podzim 2014: Aquapalace Hotel Prague
Podzim 2015: Aquapalace Hotel Prague
Podzim 2016: Aquapalace Hotel Prague
Březen 2017: Aquapalace Hotel Prague
Říjen 2017: Aquapalace Hotel Prague
Říjen 2018: Aquapalace Hotel Prague


účastníci semináře FM

Spolupráce

Česká pobočka mezinárodní asociace Facility managementu (IFMA CZ) www.ifma.cz

Odborný garant

Petra Gütterová