Průmysl 4.0 a Podpůrné služby FM

27.2.2017 | Ing. Zdeněk Čežík, konzultant managementu a pracovních procesů
Pro řízení procesů bude nadále klíčový člověk. Jeho vědomosti, tvrdé i měkké dovednosti, budou spojeny s novými znalostmi strojního inženýrství, informatiky, elektroniky a kybernetiky. V rámci rozvoje a výuky technických oborů se musí v souvislosti s pojetím Průmysl 4.0 i do těchto oborů promítnout kombinace poznatků za sociálních a humanitních věd.

Kärcher představil novinky pro rok 2017

21.2.2017 | Kärcher spol. s r. o., Iva Blažejová
Prvního února na tiskové konferenci ve Žlutých lázních představila společnost Kärcher zcela nové směry v oblasti úklidu a čištění. V tomto roce přichází se čtyřmi unikátními novinkami, které usnadní a urychlí uživatelům práci.

Zlevnili a zrychlili jsme velkoformátový tisk, navíc je teď veškerá dokumentace v barvě

30.1.2017 | Copy general
Pro tisk listinné podoby projektové dokumentace je provozováno vlastní oddělení planografie, které má tradici sahající až do období vzniku společnosti. Ke konci roku 2015 bylo toto oddělení rozděleno na dvě části dle typu tisků.

Energetické kontroly klimatizačných a vykurovacích systémov

23.1.2017 | Ing. Jozef Löffler, Výskumný ústav vzduchotechniky, Slovensko
Príspevok vysvetľuje prečo je u nebytových budov nad 500 m2 nutné uskutočniť energetické kontroly klimatizačných a vykurovacích systémov závisle, spolu (nie nezávisle). Ďalej odporúča rozšíriť opakované kontroly klimatizačných a vykurovacích systémov tam kde je to vhodné.

Bezpečnostní situace v oblasti Plzně a obce Kvasiny

22.1.2017 | MVČR
Vzniká pracovní skupina. Řešit bude bezpečnostní situaci v okolí Kvasin a Plzně. Klíčová bude také – jak řekl ministr vnitra – debata se zaměstnavateli.

Designer kancelářských ploch – tvůrčí podpora firemní strategie

9.1.2017 | Ing. Zdeněk Čežík, konzultant managementu a pracovních procesů
Uživatelem požadovaný standard, týkající se pracovního prostředí, spočívá v přípravě zadání, vypracování projektu změn či nového pracoviště, podpoře při realizaci s autorským dozorem. Společnosti, která nebere péči o personál formálně, tento standard nestačí.

Řešení integrace služeb na Masarykově univerzitě

2.1.2017 | Ing. Tomáš Říha, Masarykova univerzita, Brno
V příspěvku jsou uvedeny praktické příklady integrace služeb, které byly realizovány v letech 2011 až 2016 na Masarykově univerzitě. Jedná se pouze o pár vybraných agend z celkového portfolia agend řízených Provozním odborem rektorátu Masarykovy univerzity.

Uklízečům Prahy 7 pomohou nové zametací stroje

22.12.2016 | Kärcher spol. s r. o.
Praha 7 vybavila své uklízeče novými zametacími stroji, které budou na Sedmičce od prosince pomáhat s úklidem ulic, zajistí údržbu nových chodníků, na které těžké úklidové stroje nemohou, a uklízečům usnadní jejich každodenní práci.

Úklid, praxe a výhled do budoucnosti

19.12.2016 | Ing. Aleš Pék, Univerzita Pardubice
Outsourcing úklidové služby je velmi často poptávaná služba, a to jak v sektoru veřejné správy, tak i v soukromém sektoru. Pro klienty této služby se dá na trhu najít dost poskytovatelů. Univerzity jsou velmi zajímavým klientem pro různé služby, zejména však pro úklidové služby. Režim na univerzitách má svá specifika.
kanceláře, foto autor

Nepodceňujte space plan: zlepší pracovní prostředí a zvýší efektivitu zaměstnanců

19.12.2016 | OFFICE HUNTERS s. r. o.
K nejčastějším chybám v návrhu space planu dochází při nevhodném umístění zasedací místnosti pro externí návštěvy, která je příliš daleko od vstupu. Nebo špatné umístění kuchyňky či toalet od jádra, což navyšuje náklady na stavební práce.

Údržba bytových domů a instalovaných tepelných zdrojů

18.12.2016 | CENTRA a.s.
Do údržby bytových domů lze zahrnout mimo jiné i činnosti zajišťující řádný provoz společných částí domu a instalovaných technologických celků. Součástí těchto činností by mělo být i plánování budoucích opatření směřujících k modernizaci a co možná nejúspornějšímu provozu domu

Změny ve vyúčtování služeb v roce 2016

14.12.2016 | CENTRA a.s.
Novela zákona o službách a některých souvisejících vyhlášek přináší kromě nových podmínek pro rozúčtování také terminologické změny, nové povinnosti týkající se měřidel a jejich instalace.

SSI Group formuje technickou divizi

9.12.2016 | SSI Group
Čtvrtstoletí na tuzemském trhu oslavila letos rodinná společnost SSI Group, poskytující integrovaný facility management (IFM) v České republice a na Slovensku. Rok 2016 je pro tuto skupinu, působící na několika stovkách objektů, významný i založením technické divize. Ta podporuje všechny složky IFM, tedy údržbu, ostrahu i úklid.

Jak je to se zajištěním FM služeb vlastními zaměstnanci?

5.12.2016 | Ing. Ondřej Štrup, Hein Consulting
Outsourcing se stává fenoménem současnosti. Mnozí manažeři předpokládají, že jeho implementací odstraní mnohé problémy, ušetří horentní náklady, sníží počty zaměstnanců a do budoucna přesunou na někoho jiného „své problémy“. Je to tak jednoduché? A je to vůbec pravda?

Systém, který sleduje stav odpadu a vrací obcím peníze

5.12.2016 | JRK BioWaste Management
Výdaje na odpadové hospodářství tvoří značnou část každého obecního rozpočtu. K nejnákladnějším položkám patří zajistit svoz odpadu a platit za jeho ukládání na skládky či spalování.

Intergas: Zájem českého a slovenského trhu nás příjemně překvapil

3.12.2016 | Ing. Josef Hodboď, redakce
Český i slovenský trh tepelné techniky lze z hlediska nabízeného sortimentu výrobků a jejich značek bez velké nepřesnosti přirovnat k trhům mnohem větších a také ekonomicky silnějších států. Jsou na nich velmi silně zastoupeni výrobci, kteří tvoří světovou špičku, ale rovněž zde působí i ekonomicky mnohem slabší výrobci domácí.
diskuse: 1 příspěvek, 03.12.2016 09:16

Týden Facility Managementu letos IFMA CZ vedla v duchu Smart technologií

2.12.2016 | Mark2 Corporation Czech a.s.
Začátkem listopadu probíhaly přednášky v rámci již tradiční akce "Týden Facility Managementu“. Letos konference nesla motto "SMART FACILITY MANAGEMENT“. Tato akce je každoročně organizovaná českou pobočkou IFMA CZ.

Sedavé zaměstnání v kanceláři zvyšuje riziko chorob, poškození páteře a úmrtnosti

1.12.2016 | OFFICE HUNTERS s. r. o.
Máte sedavé zaměstnání v kanceláři? Podle nejnovější studie vám hrozí větší riziko kardiovaskulárních chorob a doživotní poškození páteře. A nejen to! Zvyšuje se také riziko úmrtnosti v porovnání s fyzicky aktivními pracujícími. Následky mírní ergonomický nábytek.

Průzkum mezi pražskými zaměstnanci: Ekologicky šetrným kancelářím dávají zelenou

1.12.2016 | J&T REAL ESTATE, a. s.
Podle průzkumu společnosti J&T Real Estate, realizovaného v souvislosti se stavbou kancelářského komplexu Rustonka, je pro téměř polovinu zaměstnanců (42 %) důležité, aby kanceláře potenciální firmy splňovaly ekologické standardy tzv. „zelených“ budov.

Jak rozúčtovat teplo pro nebytové prostory?

30.11.2016 | RNDr. Jaromír Pohanka
Mnohé obce, ale i další subjekty mají ve správě objekty, které se snaží co nejlépe ekonomicky zhodnotit. S tím souvisí například sestěhování více různých organizací do jednoho objektu, změna vhodné části původně nebytového objektu na byt atd. S tímto procesem je spojeno rozhodování, jak budou na jednotlivé subjekty přenášeny náklady za teplo. Článek uvádí legislativu, která se tomuto specifickému režimu v převážně nebytovém objektu vztahuje a ukazuje možnosti řešení.

další články

Projekty 2017

Tipy pro správce budov

Normy

Knihovna FM

Spolupráce

Česká pobočka mezinárodní asociace Facility managementu (IFMA CZ) www.ifma.cz

Odborný garant

Petra Gütterová

Partneři - Facility management

logo Mark2 Corporation
logo ATALIAN
logo ista
 
 

Aktuální články na ESTAV.czSuché klima ničí zdraví. Pomůže zvlhčovač vzduchuPovrchová úprava střechy Lindab Premium za cenu základní úpravy ClassicVýstavba průmyslových objektů je na vzestupu, jejich návrh si zaslouží architekta