Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Firmy chtějí spokojené zaměstnance

Dnes si z důvodu nedostatku pracovních sil vybírají spíše zaměstnanci své zaměstnavatele. České firmy v rámci péče o zaměstnance zřizují podle zahraničních vzorů novou pozici - manažera štěstí.

Zaměstnavatelé věří, že kromě jistoty pracovního místa, přiměřeného platu či několika dní volna navíc je pro kvalitní výkon zaměstnanců důležité také prosté štěstí a jejich spokojenost.

Pozice je dost specifická. Má v sobě něco z personalistiky, psychologie, interní komunikace.

Manažer štěstí zajišťuje zlepšení interní komunikace, pečuje o nástupní proces a zapracování, ale také připravuje třeba speciální akce pro stmelení kolektivu, stará se o jejich vzdělání či kariérní cestu.

Každá firma má zájem o to, aby měla spokojené zaměstnance. Nemusí na to mít zavedenou speciální pozici, ale i tak se o blaho zaměstnanců stará. Čas ukáže, zda firmy začnou ve větším měřítku zavádět přímo pozici manažera štěstí," řekla ČTK Veronika Žurovcová z České manažerské asociace, podle které se zatím takto o své zaměstnance starají velké a střední podniky. Jde především o mladé a inovační firmy, které se orientují v moderním managementu, nebo o firmy dlouhodobě fungující, avšak velmi progresivní.

"Často se jedná o firmy zaměřené na online, technologie, IT, high-tech. Většinou jsou to firmy, které do velké míry zaměstnávají generaci Y (nar. 1986 až 1995, resp. 1975 až 2000). Vědí, že tato generace má trochu jiný žebříček hodnot a od svého zaměstnání vyžaduje jiné standardy než generace předchozí," řekla ČTK V. Žurovcová.

 
 
Reklama