Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Výhody open space neodpovídají očekávání

Datum: 25.9.2016 1:06  |  Autor: redakce dle ČTK a The Guardian

Trend spojování kanceláří do jednoho prostoru zvyšuje u lidí podrážděnost, podezíravost a snahu uzavírat se do sebe.

Stoupá také počet rozptylujících podnětů, vázne spolupráce, zvyšuje se nedůvěra a sílí negativní vztahy, zhoršuje se i pocitové vnímání přátelství mezi spolupracovníky či podpory ze strany nadřízených, zjistila nová australská studie na vzorku 1000 zaměstnaných Australanů.


foto Ecophon
Příklady otázek v rámci studie:
  • dělíte se o kancelářský prostor s ostatními lidmi,
  • jaký druh přátelství se spolupracovníky máte,
  • jakou podporu cítíte ze strany nadřízených
  • jaké máte negativní pocity či zkušenosti, jako je například nedostatek spolupráce či nedůvěra.
Větší nespokojenost zaměstnanců bez zlepšení sdílení informací

Ze studie vyplynulo, že sdílené prostředí vztahy mezi spolupracovníky nevylepšilo, a bylo nejčastěji spojené s pocity méně vstřícného a nápomocného vedení. Příčinou tohoto zjištění může být skutečnost, že zaměstnanci, kteří jsou buď pod příliš velkým dohledem, nebo naopak jen pod dohledem formálním, vnímají práci svých nadřízených jako méně kvalitní, než když se na rozděleném pracovišti scházejí k poradám.

Také další výzkum podporuje tvrzení, že výhody spojované se sdíleným prostředím nejsou takové, jak se při vzniku open space čekalo. Naopak se ukazuje, že spolupráce je pro zaměstnance méně příjemná a tok informací se ve sdíleném kancelářském prostoru nijak nezměnil.

Řešení?
  • kancelář s jedním nebo dvěma dalšími spolupracovníky
  • práce z domova
  • dělení prostoru pomocí panelů, knižních regálů nebo "zelených stěn" z rostlin, případně použití akustického mobiliáře
Téma AKUSTIKA na TZB-info
Vybrané články:
 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 



Související z oboru

Stavebnictví a riziko nemoci z povolání, nemocnosti, pracovního úrazu a úmrtí

8.2.2019 | Ing. Josef Hodboď, TZB-info, obor Vytápění
Četnost běžných nemocí i nemocí z povolání, pracovních úrazů není mezi odvětvími ekonomických činností rozdělena rovnoměrně. Stavebnictví přes často nestandardní podmínky na stavbách na tom není nejhůř. Připadá však na něj bohužel nejvíc pracovních úrazů končících smrtí, ale je to dáno i závažnými nehodami na silnicích.

Obliba informačního modelování budov rok od roku stoupá, vloni vzrostla o více než 20 procent

30.1.2019
Informační modelování budovy (BIM) umožňující detailní vizualizaci stavebního projektu se v tuzemsku těší rostoucí oblibě. Dokumentují to i poskytovatelé speciálního softwaru, podle nichž byl zájem o speciální programy loni o více než pětinu vyšší.

Využití CDE v kontextu smíšené reality

27.1.2019 | Ing. et Ing. Martin Maťašovský, MBA
Jak využít Common Data Enviroment (CDE) jako společného koordinačního prostředí k zefektivnění stavebních procesů? Smíšená realita umožňuje přenesení digitálních modelů staveb do reality.
Stav nájemního bytu by měli nájemce a pronajímatel řešit ještě před jeho předáním,  ilustrační obrázek, zdroj ESTAV.cz

Kdo řeší a kdo platí opravu závad v nájemním bytě

20.1.2019 | časopis dTest 1/2019
Mezi drobné opravy se počítají opravy kamen na tuhá paliva, plyn a elektřinu, kotlů etážového topení na pevná, kapalná a plynná paliva, včetně uzavíracích a regulačních armatur a ovládacích termostatů etážového topení. Nepovažují se však za ně opravy radiátorů a rozvodů ústředního vytápění.

Zavádění BIM u již existujících staveb

7.1.2019 | doc. Ing. František Kuda, CSc., Ing. Eva Wernerová, Ph.D., Fakulta stavební VŠB-TU Ostrava
Předmětem příspěvku je proces zavádění BIM do již existujících staveb. BIM model vzniká buďto při přípravě nové investiční zakázky, anebo jej lze dodatečně implementovat ve fázi provozu a užívání. Cílem příspěvku je přiblížit tento složitý a náročný proces a definovat důležité faktory ovlivňující jeho úspěšné zavedení.

Témata 2019

CAD a BIM knihovny

Normy

Knihovna FM

Partneři - Facility management

Odborné semináře TZB-info

Odborné semináře - Správa a provoz nemovitostí, FM v praxi
Správa budov, úspory energií a správa technického zařízení od předních odborníků. Témata přizpůsobíme vašim potřebám. Školení vícedenní i na 1 den na vybrané téma. Máte dotazy nebo zájem o školení?
Přečtěte si reakce účastníků 5 denních seminářů 3+ 2 dny s certifikátem:
Podzim 2013: Praha 6 Petřiny
Únor 2014: Hotel Golf, Praha
Podzim 2014: Aquapalace Hotel Prague
Podzim 2015: Aquapalace Hotel Prague
Podzim 2016: Aquapalace Hotel Prague
Březen 2017: Aquapalace Hotel Prague
Říjen 2017: Aquapalace Hotel Prague


účastníci semináře FM

Spolupráce

Česká pobočka mezinárodní asociace Facility managementu (IFMA CZ) www.ifma.cz

Odborný garant

Petra Gütterová