Nesrozumitelná čísla a zbytečné spory. Papírové vyúčtování volá po změně
Téměř 65 % lidí přiznává, že nerozumí vyúčtování energií či služeb v bytových domech. Roční papírové zúčtování je nepřehledné, plné chyb a často vede ke sporům. Hlavní problém? Zastaralý systém, který neumožňuje průběžnou kontrolu výdajů.
Každý duben přichází vlna reklamací. Například loni mnohé domácnosti zaskočily nedoplatky v řádu desetitisíců korun, důsledek rostoucích cen energií, které se do záloh nepromítly včas. Nepomáhá ani chaotické rozúčtování služeb – někde podle plochy, jinde podle počtu osob.
Správci často čekají na podklady od dodavatelů, systém není digitalizovaný a chybí automatizace. To zvyšuje riziko chyb a prodlužuje celkový proces. Přitom řešení existuje. Například platforma Bytové konto od společnosti BeiT sbírá data online a zpřístupňuje je v aplikaci. Uživatelé tak mají neustálý přehled o spotřebě, výdajích či hlasování v rámci SVJ.
Vyúčtování nemusí být šifra. Je čas přejít na digitální nástroje, které přinesou transparentnost a klid do vztahů mezi správci, vlastníky i nájemníky.

Jsme chytré řešení pro správce budov, které sdružuje všechna data a nástroje pro správu nemovitostí do jednoho efektivního ekosystému. To zahrnuje senzory, které měří spotřebu energií, sběr a analýzu dat, ERP, fakturaci, služby, plánování, CRM a BIM - to ...