Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

V prvním kvartále letošního roku se dalo do prodeje dvou a půl krát více nových bytů než vloni

Nejvíce prodejů se uskutečnilo v Praze 9. Zatímco v prvním kvartále loňského roku přidali pražští developeři do prodeje 516 nových bytů, v letošním roce zahájili prodej již 1 250 nových bytů.

To je v meziročním srovnání téměř dvou a půl krát více než vloni. Průměrná cena nově přidaných projektů naopak klesla. Jestliže loňská průměrná cena byla po prvním kvartále 59 020 Kč/m2*, letošní je 51 222 Kč/m2*.

Tento pokles průměrné ceny nově nabízených projektů je způsoben nejběžnější cenou aktuálně přidávaných projektů, která se pohybuje v rozmezí od 45 do 50 tisíc za m2*. Z 1 250 nově přidaných bytů je v tuto chvíli prodaných 180, tedy 14 %. Na hlavních ukazatelích trhu se shodly společnosti Skanska Reality, Ekospol a Trigema.

„Největší podíl, téměř 40 % ze všech transakcí, které jsme v tomto roce uskutečnili, bylo v rozmezí mezi dvěma a třemi miliony a více než dvě třetiny z celkového objemu prodejů tvořily byty 2+kk a 3+kk,“ uvedla Naďa Ptáčková, ředitelka Vývoje projektů a Akvizic Skanska Reality.

„Co se týče věkové struktury, téměř polovina našich letošních klientů byla ve věkovém rozmezí mezi 30 a 39 lety,“ doplnila závěrem. Jak již bylo zmiňováno v kvartálních analýzách Ekospolu a Trigemy, v prvním kvartále letošního roku se prodalo 1 350 nových bytů, přičemž třetina z celkového počtu prodejů se uskutečnila v Praze 9 za průměrnou cenu těsně pod 50 tisíc za m2.

Aktuální pražská zásoba nových bytů je 6 450, což při průměrném počtu prodejů za poslední roky (cca 5 000 bytů) vystačí na rok a čtvrt. Na hlavních ukazatelích trhu (počty prodaných bytů, zásoba na trhu a počet nově přidaných bytů v 1. kvartále letošního roku) se dohodly společnosti Skanska Reality, Ekospol a Trigema. Každá z uvedených společností bude nyní uvádět tyto informace ve vzájemné shodě.

*Skanska Reality stanovuje cenu za m2 tak, že konečnou cenu s DPH dělí součtem plochy bytu a poloviny terasy, lodžie či balkonu.

 
 
Reklama