Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Proč projekt Skautské energie láká zákazníky?

V současné době je již málo nabídek na trhu s energií, které lákají svými cenami a podmínkami zákazníky, kteří si po dlouhou dobu zvykli na nízké ceny. Jednou z aktuálních nabídek pro následující dva roky je projekt Skautské energie. Proč právě tento projekt? Co zákazník na nabídce ocení?

Kalkulátor cen energií TZB-info

V první řadě je to cena elektřiny a plynu, která u Skautské energie vždy patřila k nejnižším na trhu. Tato cena láká zájemce nejen z řad skautů. I v současné době nabídka skautů pro roky 2019 a 2020 patří k těm vůbec nejlevnějším. Přitom se očekává, že většina obchodníků bude na konci roku výrazně zdražovat a Skautská energie naopak další dva roky zdražovat nebude.

Proto není divu, že Skautská energie v nedávné době vydala zprávu, že počet odběrných míst již přesáhl více jak deset tisíc. Se zahrnutím dalších, alespoň teoreticky možných potenciálních zákazníků, se jedná již o velmi silnou skupinu zákazníků, kterou musí každý dodavatel respektovat. Zákazníci ze Skautské energie jsou pro obchodníky jistotou spočívající v tom, že pokud se obchodník stane vítězem soutěže, pak získá tolik zákazníků, jakou deklaroval organizátor výběrového řízení, i když to je jen na omezenou dobu.

Stejné podmínky nemohou nyní nabídnout obchodníkům žádní jiní organizátoři aukcí. Od roku 2013 bylo zorganizováno mnoho aukcí, zpočátku aukční společnosti vysoutěžily velmi zajímavé ceny a dokázaly sjednat i solidní podmínky pro účastníky aukcí. Bohužel od roku 2016 ceny energií rostou a organizátoři těchto hromadných aukcích již nemohou nabídnou tak zajímavé podmínky a tak o hromadné aukce není zájem. V současné době by vysoutěžené ceny byly mnohem vyšší, než které by zákazník mohl díky setrvačnosti trhu sám najít mezi dodavateli. S výjimkou podvodných aukcí, které mají jiný cíl, než uspokojovat zájem účastníků, se aukce pro domácnosti prakticky nevyskytují (mimo Dtest) a troufám si předpovědět, že příští rok to bude ještě horší.

Zákazník Skautské energie má jistotu jedné z nejlepších cen nebo spíše vůbec nejlepší ceny na trhu s fixací na dva roky, což je rozdíl proti minulosti, kdy se soutěžila cena na rok. Fixace na dva roky je v době nynějšího zdražování velmi chytrým krokem, naopak v době poklesu cen by bylo lepší pro zákazníky fixovat ceny na rok.

Samozřejmě pro dosažení těchto cen byl důležitý termín pro pořádání aukce v létě, ještě před vlnou podzimního zdražování. Kdyby probíhala soutěž nyní, bylo by pravděpodobně soutěží dosaženo výrazně vyšších cen.

Nezanedbatelnou předností Skautské energie je výběr dodavatelů. Skauti tvrdí, že při výběru obchodníků dávají přednost silným a zavedeným obchodníkům, kteří představují stabilní jistotu pro spotřebitele. Ne vždy byl tento aspekt ze strany aukčních společností vyžadován, vzpomeňme na nedávné potíže zákazníků s aukční nabídkou od One Energy.

Bezstarostnost s hledáním dodavatele s nejnižší nabídkou

V době oznámení výsledků soutěže pro roky 2019 a 2020 se v diskuzích objevily názory, že lze najít levnější nabídky s fixací na dva, tři roky. Ano v době vyhlášení to bylo možné, v současné době je to obtížné, spíše nemožné. Zákazníky s fixací levné energie od jiného dodavatele možná čeká více starostí před uplynutím závazku s hledáním nabídky levné energie. Možná nebudou mít čas a sklouznou do průměrných cen kvůli automatické prolongaci původní smlouvy nebo přeřazením na jiný produkt.

Možnost bezplatného ukončení smlouvy o poskytování plné moci k odběrnému místu

Zákazník má vždy možnost ukončit smlouvu o plné moci pro odběrné místo. Ukončení zastupování zákazníka tím zdarma skončí. V případě, že zákazník, který ukončil smlouvu, se rozhodne vrátit, pak bude muset zaplatit administrativní poplatek (500 Kč). Uzavřený závazek musí zákazník ale vždy splnit. Odstoupení od závazku zúčastnit se dalších aukcí je většinou spojeno s požadavkem na zaplacením sankcí, které se pohybují kolem pěti tisíc. Výjimkou je pouze hromadná aukce Dtestu.

Závazek s nejnižšími (s rozumnými sankcemi) v případě porušení závazků

Každý se může dostat do potíží, možná že ocení, že sjednané, moderně nazývané ceny doplňkových služeb, jsou velmi nízké. Přednost má dohoda a sankce jsou až druhou možností.

Podpora dobré věci, částka jde na činnost Junáka

Vstup do projektu Skautská energie je zdarma, náklady s projektem spojené pokryje dodavatel energie. Ten zaplatí Junáku – českému skautu za každou spotřebovanou megawatthodinu 25 Kč. Tedy zákazník, kterého skaut pozval, nemusí mít výčitky, že čerpá výhodu levných cen neoprávněně. Svou částkou přispívá na činnost a rozvoj skautského hnutí, což je jistě velmi záslužný čin.

Vše je srozumitelně vysvětleno

Formou odpovědí na časté dotazy je vše dostatečně vysvětleno, zákazníci se snadno orientují na webových stránkách Skautské energie. Změny a novinky jsou detailně vysvětlovány ve vydaných zprávách.

Co mi chybí

Je málo věcí, co by stránkám Skautská energie dalo vytknout. Snad jen, ze jsem nenašel aktuální podmínky s dodavateli pro rok 2019 a pro rok 2020. Nenašel jsem ani smlouvu o účasti v následujících vlnách aukcí. Uvítal bych seznam všech dokumentů na jednom místě, aby si je každý zájemce mohl snadno najít, co potřebuje.

Výpočet v kalkulačce úspor funguje výborně, každý si může spočítat, kolik ušetří nebo kolik by s novou nabídkou prodělal. Na stránce „Kolik ušetřím“ je srovnání vůči dominantním dodavatelům v Praze, asi lepší by bylo srovnání s největšími dominantními dodavateli innogy a ČEZ.

Závěr

Cenová nabídka i podmínky jsou vynikající, asi by se nenašel jiný podobný produkt. Je to dobrá možnost, jak alespoň částečně překlenout období drahých energií. A i když nemusí příští výběr dodavatele dopadnout tak skvěle jako letos, troufám si tvrdit, že zákazník bude na tom poměrně lépe, než u ostatních dodavatelů. Nechci srovnávat projekt Skautské energie s ostatními nabídkami dodavatelů, přeci jenom dodavatelé se musí dodávkami energií dlouhodobě živit, což skauti nemusí. Berte to jako jednu z výhodných aktuálních možností na trhu.

 
 
Reklama