Existuje zažitá představa, že úsporná opatření zahrnují pouze investičně náročná technologická opatření. Ve skutečnosti velkého množství úspor lze dosáhnout bez vysokých investic.
Vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu č.148/2007 Sb. a výpočet energetické náročnosti budov patří v poslední době k velmi diskutovaným tématům, a to nejen na tomto webu. Není divu - předložení průkazu energetické náročnosti budovy začíná být často požadováno již dnes, a to je teprve začátek, protože od ledna 2009 začne být zpracování energetického průkazu zcela běžnou součástí většiny projektů.
V ČR byl boj o úspory tepla odstartován zákonem č.406/2000 Sb., který řešil aktivní úspory tepla regulační technikou, až na výjimky navrhovanou klasickými postupy, v horších případech i bez nich. Touto regulační technikou můžeme dnes nově vyvinutými postupy celkové aktivní úspory tepla i dodatečně zvýšit.
Změna Z1 ČSN 27 4011, která má účinnost od 1.3.2008 jednak řeší problémové záležitosti okolo provozních rizik, které se vyskytují v horní části šachty a v prohlubních výtahů a pak také vyšla s hraničním datem, které je rozhodující pro posuzování podstatných změn výtahů a kontraktů, které na ně byly uzavřeny.
Nedostatky nejsou často vůbec zjištěny, protože v ČR není téměř žádná odborná kontrola vnitřních vodovodů. Jestliže v západních zemích Evropské unie kontroluje dodavatel vody projekty a provedené vnitřní vodovody, potom v ČR se dodavatel vody zajímá pouze o projekt a provedení vodovodní přípojky. Rovněž vzdělání instalatérů není dostatečné, chybí vyšší odborné zkoušky.
Jaké povinnosti má vlastník, uživatel nebo provozovatel z hlediska provozu plynových spotřebičů připojených na odvod spalin? Může být nesplnění požadavků předpisů platných pro zřizování a provoz plynových zařízení hodnoceno jako trestný čin? Článek byl vybrán z knihy PLYNOVÁ ZAŘÍZENÍ V BUDOVÁCH.