Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Bohemia Energy zpřehlednila vyúčtování. Novou podobu pomohli vytvořit sami zákazníci

Největší český alternativní dodavatel Bohemia Energy mění vzhled faktur. Do jejich nové podoby přitom významně promluvili i samotní zákazníci. Nyní budou dostávat srozumitelnější vyúčtování, kde nejdůležitější informace jsou přehledně uvedené na první stránce, a to včetně historické spotřeby.

„Šablona vyúčtovací faktury je pro zákazníky v našem oboru bezprecedentně nejkomplikovanější a nesložitější dokument. Je do ní nutné začlenit ohromné množství informací, respektovat zákaznicky nevstřícnou legislativu a k tomu to vše udělat jednoduché a přehledné,“ říká Robert Šíma, ředitel zákaznické péče Bohemia Energy.

Ve vyúčtovací faktuře většinu z nás zajímá především, jestli máme přeplatek či doplatek. „Proto naši zákazníci tuto informaci najdou zřetelně vyznačenou hned na první stránce. V případě přeplatku je částka uvedena v zelené barvě, u doplatku pak v červené,“ uvádí Robert Šima. Stejně tak je zvýrazněna informace o termínu, kdy je přeplatek zákazníkovi vrácen, či do kdy a kam je třeba zaplatit případný doplatek. První stranu doplňuje historie spotřeby energií a upozornění, pokud se mění výše záloh.

Ke zpřehlednění informací přispěly i další, především grafické úpravy. Jedná se zejména o použití většího spektra barev, zavedení ikonek, podbarvení a zvýraznění důležitých informací. Díky tomu se tak podařilo zpřehlednit i ostatní části vyúčtování s informacemi, které musí dle zákona obsahovat, ale kterým zákazníci často příliš nerozumí. Tato detailní část vyúčtování tak nyní logicky navazuje na přehledné informace z první strany a doplňuje komplexní přehled daného odběrného místa.

Samotnému vývoji nové šablony vyúčtování předcházela průzkumů, včetně zákaznického. Sami zákazníci pak měli příležitost hodnotit testovací verzi dokumentu. „Potěšilo nás, že drtivá většina reakcí na nové faktury byla vyloženě pozitivní. Ale ještě větší radost jsme měli z toho, že nejčastěji si naši klienti chválili jejich přehlednost. To bylo pro nás to nejdůležitější, čeho jsme chtěli dosáhnout,“ doplňuje Robert Šíma.

 
 
Reklama