Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Požár střechy motorestu 4 Kameny u dálnice D10

Hasební zásah si vyžádal nasazení velkého počtu jednotek požární ochrany (PO), celkové škody jsou v desítkách milionů korun. Operátor tísňové linky přijal informaci o požáru motorestu od volajícího personálu v 10:46 hodin.

Vyhořelý motorest 4 Kameny u dálnice D10
Vyhořelý motorest 4 Kameny u dálnice D10

Krajské operační a informační středisko (KOPIS) HZS Středočeského kraje vyhlásilo v 10.47 hodin poplach jednotkám PO v I. stupni poplachu (dvě jednotky HZS Středočeského kraje a jedna jednotka SDH obce kategorie III/1) a dále na místo vyslala nejbližšího velitele čety, a to ze stanice Mělník.

Na místo přijela jednotka ze stanice Stará Boleslav a zároveň jednotka SDH obce Sudovo Hlavno v 10.55 hodin. Hasiči provedli rychlý průzkum a natáhli první hadicová vedení na střechu objektu i do vnitřních prostor motorestu. Požár se velmi rychle rozšiřoval za intenzivního vývinu kouře a velitel zásahu (velitel ze stanice Stará Boleslav) vyhlásil v 10.57 hodin II. stupeň požárního poplachu a žádal na místo další jednotky PO.

Stálým problémem byla doprava vody na místo zásahu, a proto musela být uzavřena doprava na dálnici D10 ve směru na Prahu mezi exity 21 Tuřice a 14 Stará Boleslav. Provoz byl obnoven až po téměř dvanácti hodinách zásahu. Na místo zásahu byl taktéž vyžádán vrtulník Letecké služby Policie ČR s bambivakem na provádění shozů hasební vody. Tento zásah se však ukázal jako neúčinný a provedly se pouze tři shozy vody.

Během zásahu bylo uvnitř objektu nalezeno osm tlakových lahví se stlačenými plyny, které byly z objektu vyneseny. Při průzkumu byly v kuchyni také nalezeny barely s oleji, které se však už nepodařilo vynést ven a požár se vznícením těchto olejů zintenzivnil. Z objektu se začaly ozývat opakované menší či větší exploze a ve 12.30 hodin docházelo k borcení prvních střešních konstrukcí.

Více informací naleznete v Časopise 112 ROČNÍK XVII ČÍSLO 4/2018.
 
 
Reklama