Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Tisková konference Sdružení pro racionální a ekologické využívání zemního plynu (SREP)

Sdružení založené na ustavujícím zasedání na mezinárodním veletrhu Aqua-therm Praha 2003 uspořádalo ve středu 3. prosince svou první tiskovou konferenci.

Tisková konference se konala v zajímavém prostředí restaurace Vinný sklep na Národní třídě. V úvodu předseda představenstva nově založeného sdružení Walter Schmees pozdravil přítomné novináře a krátce zhodnotil důvody pro založení sdružení SREP, které bude do budoucna plnit úlohu zastřešující organizace nad postupně vznikajícími regionálními sdruženími. Poděkoval všem, kteří se na přípravě vzniku sdružení podíleli, zvláště pak svým spolupracovníkům p. Malínskému a p. Manďákovi. Ve svém příspěvku připomněl i své zkušenosti s prací na území bývalé NDR, kde dříve působil. Podle něj v Německu trvalo např. při prosazování zemního plynu v dopravě plných 10 let, než se ZP plyn stal palivem, které mohlo na trhu začít postupně konkurovat dominantnímu benzinu a naftě. Dnes je v Německu vybudována poměrně rozsáhlá síť čerpacích stanic a některé automobilky již začaly vyrábět vozidla upravená pro pohon ZP.



Ladislav Pospíšil, obchodní ředitel Pražské plynárenské a.s., vyzdvihl význam regionálních i zastřešujícího sdružení jak pro propagaci zemního plynu jako moderního ekologického paliva tak i pro vznik skutečně tržního partnerství mezi distribučními společnostmi, montážními a servisními firmami a konečným zákazníkem. Cílem všech článků tohoto partnerství je pak spokojený zákazník. Na dotaz novinářky z týdeníku Ekonom o postoji ke zrušení státních dotací ze SFŽP na plynofikace v příštím roce p. Pospíšil odpověděl, že on nepovažuje státní dotace za rozhodující pro budoucnost využívání ZP v České republice. Zemní plyn je podle něj natolik kvalitní energetický zdroj, že je schopen se prosazovat a získávat další zákazníky i bez státní podpory. Jen je nutné umět jeho přednosti vysvětlit a prodat. A přestat jeho prosazení v tržní konkurenci ostatních paliv považovat za samořejmé.

tisková zpráva



 
 
Reklama