Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Odpovědi na nejčastější dotazy

Pro přehlednou orientaci jsme pro Vás sepsali časté dotazy od zákazníků Ray Energy. Energie od Ray Energy šetří Vaši peněženku. Garantujeme nižší cenu energií než majoritní dodavatel v dané oblasti.

Co musím udělat, když chci přejít k Ray Energy?

Nejjednodušší způsob uzavření smlouvy je vyplnění online formuláře pro vytvoření nové smlouvy. Pokud byste si nevěděli rady, neváhejte nás zdarma kontaktovat na naši zákaznické lince 800 33 44 55, kde Vám rádi poradíme. Potom stačí již jen jeden podpis a všechno ostatní zařídíme my.

Jak poznám, jestli je Ray Energy opravdu levnější, než můj stávající dodavatel?

Pokud se Vám nechce porovnávat ceníky kolonku po kolonce, můžete využít kalkulačku pro porovnání cen elektřiny a plynu na našich stránkách, kam jednoduše vyplníte ceny nabízené konkurenčním dodavatelem a snadno zjistíte, která nabídka je výhodnější.

Na jak dlouho jsou smlouvy uzavírány?

Smlouvy s Ray Energy jsou zpravidla uzavírány na dobu neurčitou. Na přání zákazníka jsme však schopni se domluvit na fixaci ceny na předem stanovené období.

Jak dlouho trvá změna dodavatele?

Změna dodavatele závisí na Všeobecných obchodních podmínkách Vašeho stávajícího dodavatele a na typu smlouvy, kterou s ním máte uzavřenou:
  • smlouva na dobu neurčitou – u většiny dodavatelů je třeba dodržet standardní tříměsíční výpovědní dobu.
  • smlouva na dobu určitou – obvykle bývá uzavírána na 1 nebo 2 roky a je třeba vědět, zda závazek uplynutím doby končí či zda je třeba před vypršením doby podat výpověď (jinak by totiž mohlo dojít k automatické prolongaci).
Den, kdy Vám skončí dodávka od stávajícího dodavatele, je třeba nám dopředu sdělit, aby mezi dodávkami nevzniklo období bez dodavatele.

Musím při změně dodavatele hlásit stav elektroměru/plynoměru?

Stavy elektroměrů/plynoměrů je vhodné při změně dodavatele hlásit. Pokud skutečný stav není nahlášen, bude provozovatelem distribuční soustavy ("PDS") proveden odečet odhadem. Ten se však může výrazně lišit od skutečné spotřeby energie (tento rozdíl je následně zohledněn v další odečtové periodě). Proto doporučujeme samoodečet ke dni změny dodavatele provést.
Stavy elektroměrů/plynoměrů je možné zaslat buď přímo danému PDS či do 4 dnů od data změny dodavatele na naši e-mailovou adresu info@rayenergy.cz.

Jako způsob platby záloh jsem si zvolil/a SIPO. Proč tedy musím zaplatit první zálohy převodem z účtu?

Je tomu tak z důvodu, že společnost Ray Energy může zadat žádost o provední SIPO České poště až v momentě, kdy je dokončen proces změny dodavatele u Operátora trhu s energiemi - OTE a.s. Tento proces je dokončen zpavidla až dnem, kdy dojde k zahájení dodávek energií naší společností. Až poté podáváme žádost České poště na zpracování SIPO, která ji v následujícím měsíci zohlední ve Vašem příkazu SIPO.
Jelikož společnost Ray Energy požaduje platby záloh do 28. dne měsíce před měsícem spotřeby, první platba, která proběhne přes SIPO, je tak zálohou až na 3. měsíc od začátku odběru energií. Zálohy na první 2 měsíce je tedy nutné uhradit jiným způsobem (bankovním převodem, složenkou nebo vkladem účet společnosti Ray Energy).

Více zodpovězených dotazů naleznete na stránkách Ray Energy.

Ray Energy: Životem s energií
logo Ray Energy: Životem s energií

Jsme Ray Energy - ryze česká společnost, která dodává elektřinu a plyn do domácností i firem. Naším cílem jsou spokojení zákazníci. Zakládáme si na férovém přístupu a jednoduchosti, a to zejména tím, že nabízíme jedny z nejnižších cen na trhu a smlouvy ...