Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Soustředíme se na skutečný servis pro naše zákazníky

Rozhovor s Ing. Semirem Boughattasem, jednatelem společnosti IVAR CS s.r.o., která je obchodním a technickým zastoupením výrobců armatur VODA-TOPENÍ-PLYN-ČERPADLA. Rozhovor je nejen o společnosti IVAR, ale i o čínské konkurenci a nutnosti nabízet zákazníkům více než zboží.

TZB-info: V letošním roce proběhl v oboru TZB nejvýznamnější veletrh ISH 2005 ve Frankfurtu. V médiích jsme pak mohli číst: "Žádnému z vystavovatelů a návštěvníků neunikla produktová expanze východoasijských producentů, zejména čínských. Zvláště pak asijská dodavatelská vstřícnost a úslužnost vůči zákazníkům, jejich cenová a servisní pružnost." Hovoří se, že už na příštím veletrhu (a nejen na něm) budou muset svést s čínskými, tchajwanskými a korejskými producenty doslova nesmiřitelnou bitvu o západoevropské klienty. V českých velkoobchodech je řada čínského zboží, na druhou stranu je tu otázka kvality. Jaký je Váš názor?

Semir Boughattas: Nechceme bojovat proti čínskému zboží. Naše kvalita je jiná a systémy TZB také tuto skutečnou kvalitu potřebují. Systémy jsou zabudovány a počítá se s perfektní funkčností desítky let.

TZB-info: Nemáte pak problémy s konkurencí?

Semir Boughattas: Lidé chtějí kvalitu. Známe firmu, která má montáž i obchod. Pro montáž kupují kvalitní fitinky a v obchodě nabízí i zboží, které by pro vlastní montáž s ohledem na záruku nikdy nepoužili. Například Slovensko je v tomto ohledu o krok před námi a čínské zboží tam má mnohem horší pozici na trhu.

TZB-info: Nabídka na trhu se stále mění, jak hledáte dodavatele?

Semir Boughattas: Požadavky jsou vyšší, sortiment se mění a přizpůsobuje novým požadavkům systémů budov, ale především si vážíme spolehlivých dodavatelů. Máme dodavatele, se kterými spolupracujeme již 13 let. Tyto dlouhodobé vazby vytváří pro nás i naše zákazníky spolehlivost dodávek, kvality, servisu apod. Naše společnost má certifikován systém jakosti ISO a výběr dodavatele je jedním z úkolů nejvyšší důležitosti.

TZB-info: Již v roce 2002 jste zprovoznili internetový obchod, jaký význam pro Vás dnes tato forma má?

Semir Boughattas: Internetový obchod je zaměřen především na síť našich velkoobchodních partnerů. Přispívá ke zkvalitnění služeb pro naše zákazníky a k vyřizování objednávek i dodávek zboží v kratším časovém horizontu. Při obchodování přes internet také nedochází k nedorozuměním v objednávkách.

TZB-info: Kromě školení a akcí pro montážní firmy, které jsou běžné i u ostatních velkoobchodů, pořádáte pravidelné akce pro projektanty, v roce 2003 jste pro projektanty zveřejnili SW pro návrh podlahového vytápění, pracovníci technického oddělení jsou skvělým zázemím pro informace. Řekla bych, že nejste klasický velkoobchod.

Semir Boughattas: Naším cílem je technická služba. Kromě standardních dodávek do další obchodní sítě a montážním firmám dodáváme montážním firmám i na zakázku, například na zakázku smontované sestavy rozdělovačů. Máme skvělé techniky, kteří dělají 250 školení/rok, naše propagační materiály i další informace na webu jsou technického zaměření, aby mohly skutečně sloužit. Soustředíme se na skutečný servis pro naše zákazníky.

TZB-info: Tradičně se účastníte veletrhu Aqua-therm. Právě nyní běží na stránkách TZB-info anketa, kde se mohou zájemci vyjádřit k dalšímu směřování tohoto veletrhu. Co byste uvítal Vy jako dlouholetý vystavovatel?

Semir Boughattas: S postupem vývoje v oblasti TZB na českém trhu se stal Aqua-therm asi největší společenskou událostí, kde se mohou výrobci a dovozci sejít se svými obchodními partnery, montážními firmami a projektanty a předat si nové informace. Přesto bych uvítal konání výstavy jen jednou za dva roky, jak je tomu v ostatních zemích EU. Každý rok totiž nejsme schopni uvést na trh nové výrobky a měli bychom poté také více času na přípravu technických podkladů pro nový sortiment.

TZB-info: V roce 2003 jste získali oficiální zastoupení od předního evropského výrobce vícevrstvých trubek firmy FRÄNKISCHE. Další zastoupení máte například pro čerpadla DAB, která jsou známa pro svou kvalitu a spolehlivost a jsou dodávána po celém světě více než 30 let. Jaký je význam zastoupení určitého výrobce v Česku v rámci evropského trhu?

Semir Boughattas: Zastoupení výrobce je potřebné z hlediska poskytování technického a obchodního zázemí v dané zemi. Obchodní politika je v každé zemi odlišná, a proto by měl mít výrobce v každé zemi své zastoupení, které mu pomůže se zajišťováním obchodní podpory, cenové politiky, s poskytováním prospektů a katalogů, technických podkladů a návodů, a v neposlední řadě i s prováděním servisních oprav a služeb pro zákazníky.

TZB-info: Děkuji za rozhovor.

Za TZB-info se ptala Ing. Dagmar Kopačková

 
 
Reklama