Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Bude AQUA-THERM Praha reagovat na zvýšení cen energií?

Připravovaný růst cen energií mnohokrát zvýšil hodnotu řešení úspor energií. Tradiční veletrh Aqua-therm nemohl být lépe načasován. Více se dozvíte v rozhovoru s Mgr. Drážďanským, zástupcem agentury Progres Partners Advertising s.r.o., pořadatele podzimního veletrhu AQUA-THERM Praha.

Dagmar Kopačková: Chystané zvyšování nákladů na energie připravilo po průměrném létu horký podzim. Vzhledem k tomu, že zvyšování cen je avizováno v různých hladinách u všech médií, mnoho uživatelů tápe a je zmateno. V nastávajícím období bude nabídka řešení úspor energií mnohem cennější než kdykoliv jindy. Tradiční veletrh vytápění, ventilace, klimatizační, měřicí, regulační, sanitární a ekologické techniky nemohl být lépe načasován. Jaký podíl nových výrobků inovací pro úspory energií se bude v letošním roce na veletrhu prezentovat?

Michal Drážďanský: Z pohledu pořadatele veletrhu Vám nedokáži v tuto chvíli odpovědět na tak konkrétní otázku. Nezbývá než počkat do 23. listopadu a na vlastní oči posoudit, do jaké míry budou výrobci reagovat na tak zásadní zvýšení nákladů na energie. Ale rád bych ujistil odbornou veřejnost, že ve spolupráci s našimi odbornými partnery bychom rádi reagovali na uvedenou problematiku především formou letošního doprovodného programu (viz níže), kde vytvoříme prostor k prezentaci řešení úspor energie jak specializovaným firmám z řad vystavovatelů tak i nezávislým odborníkům.

Dagmar Kopačková: Vzhledem k tomu, že největší část přihlášek jste již od vystavovatelů obdrželi, lze odhadnout, jaký bude trend pro letošní rok?

Michal Drážďanský: Na letošním ročníku se představí více než 400 vystavovatelů z jedenácti zemí. Jsou mezi nimi tradiční vystavovatelské země jako Slovensko, Německo, Rakousko, Itálie, aj. Za pozornost stojí kolektivní expozice Turecka, která se bude letos na veletrhu presentovat poprvé. AQUA-THERM Praha je zaměřen především na projektanty a obchodníky a tomu odpovídá také skladba vystavovatelů a všech doprovodných akcí. Jednou z hlavních změn, které veletrh v poslední době zaznamenal, je jeho pozice v rámci střední a východní Evropy. Především návštěvnost z uvedeného regionu každoročně stoupá a jak u nás tak i v zahraničí je veletrh AQUA-THERM Praha považován za hlavní událost v oboru TZB.

Dagmar Kopačková: Myslíte, že současná situace s očekávaným zvýšením cen ovlivní expozice již přihlášených firem?

Michal Drážďanský: Nemyslím, že by je ovlivnila co do velikosti, ale jsem přesvědčen a dosavadní jednání s našimi klienty to potvrzují, že mnohem více firem plánuje vyčlenění části svých expozic na "poradenská střediska", kde budou moci návštěvníci veletrhu konzultovat své problémy s odborně vyškolenými zaměstnanci jednotlivých vystavovatelů.

Dagmar Kopačková: Očekáváte, že rozvíření na trhu s avizovaným zvýšením cen přivede mezi vystavovatele ještě další firmy?

Michal Drážďanský: Uvidíme, samozřejmě firmám, které budou mít zájem o prezentaci svých výrobků a služeb, rádi vytvoříme podmínky pro úspěšnou účast jak na vlastním veletrhu tak i v rámci doprovodného programu.

Dagmar Kopačková: Návštěvníci veletrhu letos asi přijdou s celou řadou otázek - kde kromě firemních expozic mohou hledat odpovědi?

Michal Drážďanský: Nejnovější reakcí na novou situaci je speciální oblast Úspory energie, která se připravuje na internetové stránce veletrhu na www.tzb-info.cz a která bude nabízet formou firemních prezentací řešení pro úspory energií. Informace zde budou již od poloviny září a poběží až do uzavření bran výstaviště. Bude to tip, kam se na výstavišti vydat. Vedle této bezprostředně nové aktivity připravujeme tradiční konferenci TZB-2004. Připravovaná témata, např. Nízkoenergetická výstavba a mezinárodní konference Slunce 2004, věnovaná letos kombinaci využití solární energie a spalování biomasy, perfektně zapadají do vzniklé situace. Doufáme, že i zde budou odpovědi na otázky, se kterými návštěvníci letos na veletrh zavítají.

Dagmar Kopačková: Výměna na postu ředitele Energetického regulačního úřadu, stále diskutovaná energetická politika státu, zelené certifikáty, podpora aternativních zdrojů a další, to jsou letošní aktuální otázky z velké politiky. Podobné otázky byly v loňském roce slyšet na diskusích s představiteli ministerstev a organizací na konferenci TZB-2003. Bude i letos příležitost vyslechnout si podobné informace? Myslím především na novináře a zájemce o energetiku.

Michal Drážďanský: V loňském roce byla právě na konferenci TZB-2003 vyhlášena Solární liga České republiky, která je soutěží obcí a měst ve vybavenosti solární technikou. S využitím inspirace z Německa (a pokud jde o fotovoltaické systémy i Rakouska) vyhlásila u nás její zkušební ročník pro rok 2004 Liga ekologických alternativ za spolupráce Střediska pro efektivní využívání energie SEVEn, o.p.s. a za podpory Státního fondu životního prostředí a Českoněmeckého fondu budoucnosti. Je samozřejmostí, že v letošním roce bychom chtěli na stejném místě v založené tradici pokračovat a pozváni budou stejně jako v loňském roce zástupci celé řady institucí, v čele s ministrem životního prostředí.

Dagmar Kopačková: Vrátím se ještě k portálu TZB-info. Internetové stránky veletrhu Aqua-therm jsou umístěny právě na portálu TZB-info. Zatímco v největším internetovém oborovém deníku ve stavebnictví proběhne za téměř 3 měsíce celá řada informací k vývoji cen, veletrh může být završením této aktivity. Jak vidíte Vy spolupráci s portálem TZB-info z pohledu pořadatele rozhodujícího veletrhu v oboru?

Michal Drážďanský: Především v tom vidím logické vyústění vývoje obou subjektů. Portál TZB-info se postupem doby stal nejnavštěvovanějším portálem s tématikou TZB v České republice a stejně tak veletrh AQUA-THERM Praha je dnes největší a nejprestižnější akcí v oborech vytápění, klimatizace, měření a regulace, sanitární techniky a ekologie. Pevně věřím, že vzájemnou spoluprací tento stav ještě dlouho udržíme a že ze spojení tak progresivního komunikačního média, jakým Internet bezesporu je, a klasického veletrhu s jeho osobním přístupem ke klientům budou profitovat především naši společní návštěvníci.

Dagmar Kopačková: Děkuji za rozhovor a před otevřením bran veletrhu nám doufám odpovíte ještě na další aktuální otázky.

 
 
Reklama