Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Nedělní editorial

Význam firemních internetových stránek roste stejně tak, jako roste počet uživatelů Internetu a obvyklost jeho používání. K těm mladším uživatelů, pro které je již dnes používání Internetu každodenní samozřejmostí stejně tak jako mobilní telefon nebo večerní televizní zpravodajství, stále více přibývá i starších uživatelů.

Pro 15, 20, nebo 30-leté je mnohdy nepochopitelné, jak mohou být ty jednoduché, základní úkony počítačové gramotnosti (jako např. instalace nového software), pro starší generace tak obtížné. Jen těžko si dovedou představit jak je těžké se přeorientovat z té tradiční informatiky, (kterou představovala kniha, tabulky, milimetrový papír a logaritmické pravítko), do té digitální. Ta pro uživatele v současné době nabízí jeko technické prostředky monitor počítače, myš, klávesnici, samozřejmostí je už barevná tiskárna, nebo i plotr. A stále běžnějším se stává připojení na Internet. I v této oblasti probíhá razantní vývoj. Připojení přes modem a telefonní linku se ve firmách stává vyjímkou. Stále častěji je nahrazováno rychlým připojením přes pevnou linku, nebo bezdrátovou přípojkou. Jednou z novinek pro příští rok bude např. i možnost připojení notebooku přes mobilní telefon.

Problémem, který se ale začíná projevovat u řady firem, je nízká informační hodnota a aktuálnost firemních internetových stránek. Obsah prostě zoufale zaostává za vývojem technických prostředků, které Internet nabízí. Je to pozůstatek doby před několika lety, kdy byly firemní internetové stránky určitým informačním nadstandardem a obsah nebyl nijak důležitý. Hlavně, aby byly stránky v zářivých firemních barvách a dostatečně návštěvníka omračovaly nejrůznějšími efekty. Ta doba je už ale pryč. Firemní internetové stránky se staly tou základní výkladní skříní každé progresivní firmy.

Bohužel ne všechny ty, které svým výrobním programem a nabídkou služeb jsou progresivní, si to uvědomují. Dovolím si uvést konkrétní příklad. Věřím, že to ze strany jmenovaných firem nebude bráno jako nemístná kritika, ale jen jako příklad nebo i jako přátelské upozornění pro zamyšlení. Při pročítání pondělního přehledu článků (na TZB-info vyjde zítra - 24.12.), který pro Vás každý týden připravuje a zájemcům rozesílá Petr Babiš, mě zaujala informace o majetkovém vstupu Sokolovské uhelné společnosti do kroměřížské firmy Ekosolaris - známého výrobce slunečních kolektorů. Kliknul jsem proto na nabízené odkazy firemních stránek s nadějí, že se dozvím podrobnosti. Na stránkách jsem ale nejen nenašel o transakci ani zmínku, ale stránky obou firem mě překvapily nízkou informační hodnotou oproti neúčelně efektivnímu grafickému, nebo dokonce zvukovému zpracování. Opravdovou perličku jsem objevil v rurice "Aktuality" u jedné z firem. Byla jí pozvánka na pracovní setkání, které se bude konat 3.5.2001.

Užijte si klidné a pohodové svátky a pokud byste náhodou ještě letos neměli žádný námět k novoročnímu předsevzetí, zkuste popřemýšlet o firemní internetové prezentaci Vaší firmy. Domnívám se, že k tomu nemusíte být ani majitelem, ani manažerem firmy, stačí když Vám na budoucnosti firmy záleží.



Krásné Vánoce Vám za sebe i za celý realizační tým TZB-info
přeje Ing. Milan Bechyně


 
 
Reklama