Konec obavám z velkých nedoplatků a přeplatků, novinka od innogy hlídá automaticky spotřebu plynu

Datum: 11.10.2017 6:07  |  Autor: Jan Schindler, redakce, podle tiskové zprávy společnosti innogy

První „smart řešení“ na českém trhu s plynem. Aktuální spotřeba se průběžně odečítá pomocí čidla na plynoměru.Zákazník sleduje svou spotřebu v mobilní aplikaci.Při hrozbě nedoplatku/přeplatku aplikace doporučí změnu záloh.


© brozova - Fotolia.com

Doba obav z vyúčtování za spotřebovaný plyn skončila. Energetická skupina innogy uvádí na český trh novou službu, která zamezí nepříjemným překvapením v souvislosti s ročním vyúčtováním energií. Služba Monitoring spotřeby za uživatele automaticky sleduje spotřebu plynu, načítá je do mobilní aplikace, porovná skutečnou spotřebu s již uhrazenými i do budoucna nastavenými zálohami, a při hrozbě velkého nedoplatku nebo přeplatku doporučí změnu záloh.

„Především vlivem počasí a změn ve spotřebitelském chování je roční vyúčtování pro zákazníky vždy určitou neznámou. Velké nedoplatky za plyn jsou častým strašákem mnoha českých rodin. S naším hlídačem a mobilní aplikací innosvět dáváme zákazníkům do rukou jednoduchý a efektivní nástroj, jak nedoplatkům předcházet. Skvělé na tom je, že vše probíhá automaticky a zákazník si jen na mobilu nebo tabletu kontroluje, jak na tom je. Je to příklad toho, jak digitalizace mění energetiku a jak nám pomáhá zlepšovat služby pro naše zákazníky,“ uvedl obchodní ředitel innogy Tomáš Varcop.

Základními kameny nové služby jsou senzor, instalovaný na plynoměr, a mobilní aplikace innosvět. Senzor denně odesílá data do aplikace, která porovnává získaná data o skutečné spotřebě s již zaplacenými zálohami i jejich předpisem až do data nejbližšího vyúčtování. „Výsledkem je vyčíslení předpokládaného přeplatku nebo nedoplatku. Pokud přesáhne tisíc korun, zákazníkovi navrhujeme změnit si výši záloh,“ vysvětluje Varcop. Zařízení funguje v bezdrátové síti Sigfox operátora SimpleCell, která pokrývá přes 90 % české populace.

Ke všem funkcím aplikace innosvět mají přístup pouze zákazníci innogy. K registraci je třeba znát kód odběrného místa (EIC/EAN), datum narození a číslo na mobil nebo email. Aplikace ověří tyto údaje v systému innogy, a pokud souhlasí, odešle zpět registrační heslo. Zákazníkovi jsou pak automaticky nabídnuta jeho odběrná místa.

 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 


Související z oboru

Když se chce, tak to jde

14.10.2017 | Ing. Jan Schindler, redakce
Nedávno jsem poslouchal příspěvek Českého rozhlasu Dvojky s tématem změn v ochraně zákazníků u mobilních operátorů. Protože problémy na energetickém trhu jsou podobné, neuškodí porovnat jejich řešení.

Sdílení elektromobilů pro Prahu

11.10. 6:41   Sdílení elektromobilů pro Prahu – společný projekt PRE, CAR4WAY a Porsche Česká republika. více >>>

Ceny zemního plynu od innogy zůstávají stabilní, zásobníky jsou připraveny na zimu

3.10. 5:56   innogy od roku 2013 snížila cenu zemního plynu o 25 %. ČR má díky innogy uskladněnou třetinu roční spotřeby plynu. více >>>

ERÚ vydal cenová rozhodnutí stanovující podporu POZE, ceny za činnost povinně vykupujících a ceny související s vydáváním záruk původu

26.9. 21:47   ERÚ zveřejnil cenové rozhodnutí Energetického regulačního úřadu č. 3/2017 ze dne 26. září 2017, kterým se stanovuje podpora pro podporované zdroje energie pro rok 2018. více >>>

Projekty 2017

 
 

Aktuální články na ESTAV.czVinylová podlaha: Podklad, pokládka a netradiční aplikaceNa pečovatelské byty nebo bezbariérové domy půjde 300 mil. KčPostup odvzdušnění otopné soustavyČeský ostrovní dům získal Ekologického Oskara a míří do světového finále