Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

U 1 500 zákazníků One Energy & One Mobile může dojít k neoprávněnému odběru

Datum: 28.3.2018 6:52  |  Autor: Ing. Jan Schindler, redakce, podle tiskové zprávy ERÚ

Společnost One Energy & One Mobile, a.s., pozbyla možnosti dodávat energie zákazníkům, jak ve svých zprávách ze dne 22. března 2018 informuje operátor trhu OTE, a.s.

Společnost One Energy & One Mobile, a.s., pozbyla možnosti dodávat energie zákazníkům, jak ve svých zprávách ze dne 22. března 2018 informuje operátor trhu OTE, a.s. U většiny jejích klientů proto nastupuje tzv. dodavatel poslední instance (DPI), institut, jenž ze zákona chrání zákazníky, kterým jejich obchodník už nemůže dodávat elektřinu nebo plyn.

Problém ale může nastat ve specifické situaci - u lidí, kteří smlouvy s One Energy & One Mobile, a.s., podepsali teprve nedávno a převod stále probíhá. Podle informací ERÚ může jít až o 1 236 spotřebitelů u elektřiny a o 343 spotřebitelů u plynu, kteří by se mohli – nikoliv vlastním zaviněním – dostat do režimu neoprávněného odběru.

Převod zákazníka k novému dodavateli totiž začíná podáním výpovědi u toho stávajícího. Jenomže nový dodavatel (One Energy & One Mobile, a.s.) v mezičase přišel o možnost energie dodávat. Do systému operátora trhu proto nemá nadále přístup a odběrná místa si nemůže registrovat. Kvůli tomu si je od něj ale nemůže převzít ani DPI a bez platné smlouvy s obchodníkem je odběr energií považován za neoprávněný.

Spotřebitelům, kterých se tento problém může týkat, doporučuje ERÚ neotálet a v rámci lhůty dané zákonem pro převod mezi dodavateli, tzv. přetržky (10denní), vyhledat nového obchodníka, případně se vrátit k původnímu a uzavřít, resp. obnovit s ním smlouvu o sdružených službách dodávky nejlépe na dobu neurčitou. Tím zákazník předejde problému s možným neoprávněným odběrem a následně může řešit další změnu dodavatele.

Doplníme, že v souvislosti s potížemi společností One Energy & One Mobile, a.s., je ERÚ opakovaně dotazován také na to, jak budou řešeny přeplatky a nedoplatky zákazníků. Vzhledem k chybujícímu zákaznickému systému totiž firma v posledních měsících rozeslala řadu nesprávných vyúčtování a nastavení záloh. V těchto případech platí, že ukončení dodávek neznamená zánik společnosti samotné a přeplatky i nedoplatky by měly být nadále řešeny standardní cestou.

 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 


Související z oboru

LISTOPAD NA ČMKBK: CENY ELEKTŘINY A ZEMNÍHO PLYNU ZNOVU KLESLY

11.12. 20:37   Na Českomoravské komoditní burze Kladno (ČMKBK) bylo v listopadu uzavřeno 409 kontraktů na dodávku 332 tisíc MWh elektřiny. více >>>

Indikativní ceny pro první čtvrtletí 2019

2.12. 9:49   Energetický regulační úřad stanovuje indikativní ceny plynu za účelem usnadnit zákazníkům orientaci v cenách. Indikativní ceny se mění každé čtvrtletí. více >>>

ZPRÁVY BURZOVNÍHO TRHU: 48. TÝDEN 2018

2.12. 9:42   Cena zemního plynu na Českomoravské komoditní burze Kladno ve 48. týdnu stoupla. více >>>

ERÚ zveřejnil regulované ceny v elektroenergetice a plynárenství pro rok 2019

1.12.2018 | Ing. Jan Schindler, redakce
Regulované ceny v elektroenergetice na hladině velmi vysokého a vysokého napětí klesnou o 4 %, resp.o 2,2 %, na hladině nízkého napětí dojde k navýšení v průměru o 2,1 %. Regulované ceny v plynárenství pro velkoodběratele porostou přibližně o 0,5 %, pro maloodběratele klesnou téměř o 2,5 %, v průměru za obě kategorie dojde k poklesu o 0,6 %.
diskuse: 1 příspěvek, 07.12.2018 14:15

Nepoptávejte energie na základě starých ceníků, počkejte si na nové

30.11. 7:40   Lidé poptávají elektřinu nebo plyn na základě starších ceníků. Máme obavy, že jim nový obchodník brzy sdělí, že vybraný ceník bude obsahovat vyšší ceny a zákazníci budou zklamáni. více >>>