Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

U 1 500 zákazníků One Energy & One Mobile může dojít k neoprávněnému odběru

Datum: 28.3.2018 6:52  |  Autor: Ing. Jan Schindler, redakce, podle tiskové zprávy ERÚ

Společnost One Energy & One Mobile, a.s., pozbyla možnosti dodávat energie zákazníkům, jak ve svých zprávách ze dne 22. března 2018 informuje operátor trhu OTE, a.s.

Společnost One Energy & One Mobile, a.s., pozbyla možnosti dodávat energie zákazníkům, jak ve svých zprávách ze dne 22. března 2018 informuje operátor trhu OTE, a.s. U většiny jejích klientů proto nastupuje tzv. dodavatel poslední instance (DPI), institut, jenž ze zákona chrání zákazníky, kterým jejich obchodník už nemůže dodávat elektřinu nebo plyn.

Problém ale může nastat ve specifické situaci - u lidí, kteří smlouvy s One Energy & One Mobile, a.s., podepsali teprve nedávno a převod stále probíhá. Podle informací ERÚ může jít až o 1 236 spotřebitelů u elektřiny a o 343 spotřebitelů u plynu, kteří by se mohli – nikoliv vlastním zaviněním – dostat do režimu neoprávněného odběru.

Převod zákazníka k novému dodavateli totiž začíná podáním výpovědi u toho stávajícího. Jenomže nový dodavatel (One Energy & One Mobile, a.s.) v mezičase přišel o možnost energie dodávat. Do systému operátora trhu proto nemá nadále přístup a odběrná místa si nemůže registrovat. Kvůli tomu si je od něj ale nemůže převzít ani DPI a bez platné smlouvy s obchodníkem je odběr energií považován za neoprávněný.

Spotřebitelům, kterých se tento problém může týkat, doporučuje ERÚ neotálet a v rámci lhůty dané zákonem pro převod mezi dodavateli, tzv. přetržky (10denní), vyhledat nového obchodníka, případně se vrátit k původnímu a uzavřít, resp. obnovit s ním smlouvu o sdružených službách dodávky nejlépe na dobu neurčitou. Tím zákazník předejde problému s možným neoprávněným odběrem a následně může řešit další změnu dodavatele.

Doplníme, že v souvislosti s potížemi společností One Energy & One Mobile, a.s., je ERÚ opakovaně dotazován také na to, jak budou řešeny přeplatky a nedoplatky zákazníků. Vzhledem k chybujícímu zákaznickému systému totiž firma v posledních měsících rozeslala řadu nesprávných vyúčtování a nastavení záloh. V těchto případech platí, že ukončení dodávek neznamená zánik společnosti samotné a přeplatky i nedoplatky by měly být nadále řešeny standardní cestou.

 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 


Související z oboru

GridServices se stará o bezpečnost plynovodů už 10 let

22.10. 7:30   Za 10 let společnosti innogy investovaly do distribuční soustavy více než 26 miliard korun. Výstava v brněnské Galerii Plamínek navíc připomíná 170 let plynárenství v Brně. více >>>

Kaufland v Karviné nabízí elektromobilistům „rychlodobíječku“

22.10. 7:24   Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým zákazníkům možnost rychlého dobití elektromobilu během nákupu. více >>>

Zprávy burzovního trhu: 42. týden 2018

22.10. 7:21   Zemní plyn na Českomoravské komoditní burze Kladno ve 42. týdnu znovu zlevnil. Cena ročních kontraktů zemního plynu ve velkoodběru klesla proti předchozímu týdnu o 3,3 procenta, v maloodběru stagnovala. více >>>

Růst mezd v innogy pokračuje

17.10. 8:56   Dohoda s odbory potvrzuje růst mezd pro období 2018-20. Zvyšování platů je plošné, pro všechny zaměstnance. Firma letos opět vyplatí mimořádnou odměnu ve výši 12 tisíc korun. více >>>

ZPRÁVY BURZOVNÍHO TRHU: 41. TÝDEN 2018

16.10. 8:46   Ceny zemního plynu na Českomoravské komoditní burze Kladno ve 41. týdnu znovu klesly. více >>>
 
 

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu, děláte PENB nebo audit? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška