Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

U 1 500 zákazníků One Energy & One Mobile může dojít k neoprávněnému odběru

Datum: 28.3.2018 6:52  |  Autor: Ing. Jan Schindler, redakce, podle tiskové zprávy ERÚ

Společnost One Energy & One Mobile, a.s., pozbyla možnosti dodávat energie zákazníkům, jak ve svých zprávách ze dne 22. března 2018 informuje operátor trhu OTE, a.s.

Společnost One Energy & One Mobile, a.s., pozbyla možnosti dodávat energie zákazníkům, jak ve svých zprávách ze dne 22. března 2018 informuje operátor trhu OTE, a.s. U většiny jejích klientů proto nastupuje tzv. dodavatel poslední instance (DPI), institut, jenž ze zákona chrání zákazníky, kterým jejich obchodník už nemůže dodávat elektřinu nebo plyn.

Problém ale může nastat ve specifické situaci - u lidí, kteří smlouvy s One Energy & One Mobile, a.s., podepsali teprve nedávno a převod stále probíhá. Podle informací ERÚ může jít až o 1 236 spotřebitelů u elektřiny a o 343 spotřebitelů u plynu, kteří by se mohli – nikoliv vlastním zaviněním – dostat do režimu neoprávněného odběru.

Převod zákazníka k novému dodavateli totiž začíná podáním výpovědi u toho stávajícího. Jenomže nový dodavatel (One Energy & One Mobile, a.s.) v mezičase přišel o možnost energie dodávat. Do systému operátora trhu proto nemá nadále přístup a odběrná místa si nemůže registrovat. Kvůli tomu si je od něj ale nemůže převzít ani DPI a bez platné smlouvy s obchodníkem je odběr energií považován za neoprávněný.

Spotřebitelům, kterých se tento problém může týkat, doporučuje ERÚ neotálet a v rámci lhůty dané zákonem pro převod mezi dodavateli, tzv. přetržky (10denní), vyhledat nového obchodníka, případně se vrátit k původnímu a uzavřít, resp. obnovit s ním smlouvu o sdružených službách dodávky nejlépe na dobu neurčitou. Tím zákazník předejde problému s možným neoprávněným odběrem a následně může řešit další změnu dodavatele.

Doplníme, že v souvislosti s potížemi společností One Energy & One Mobile, a.s., je ERÚ opakovaně dotazován také na to, jak budou řešeny přeplatky a nedoplatky zákazníků. Vzhledem k chybujícímu zákaznickému systému totiž firma v posledních měsících rozeslala řadu nesprávných vyúčtování a nastavení záloh. V těchto případech platí, že ukončení dodávek neznamená zánik společnosti samotné a přeplatky i nedoplatky by měly být nadále řešeny standardní cestou.

 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 


Související z oboru

Rekordní počet změn dodavatelů elektřiny

9.2.2019 | Ing. Jan Schindler, redakce
Ke konci ledna je již známá statistika počtu změn dodavatelů evidovaná u Operátora trhu s elektřinou. Zákazníci v roce 2018 měnili dodavatele elektřiny nejvíce od začátku liberalizace. Změny dodavatelů plynu byly nejvyšší za poslední čtyři roky, ale rekordní počty nebyly překonány.
diskuse: 3 příspěvky, poslední 15.02.2019 14:47

Zprávy burzovního trhu: 5. týden 2019

6.2. 6:51   Na Českomoravské komoditní burze Kladno bylo v 5. týdnu uzavřeno 5 kontraktů na dodávku 32,1 tisíce MWh elektřiny a zemního plynu pro konečné odběratele v hodnotě 21,3 milionu korun. více >>>

Loni změnilo dodavatele elektřiny přes půl milionu lidí

4.2. 6:32   Po dlouhém období poklesu cen elektřiny a zemního plynu nastal obrat. Není to tomu tak dávno kdy ceny elektřiny i plynu trhaly rekordy, byly na mnohaletých minimech. Uplynulo relativně velmi krátké období a vše je jinak. více >>>

ČMKB v roce 2018: Burzovní trh dále posílil roli centrálního tržního místa pro nákupy energií

29.1. 20:32   Energetický trh Českomoravské komoditní burzy Kladno (ČMKB) dlouhodobě funguje jako centrální tržní místo pro obchodování dodávek elektřiny a plynu pro konečné zákazníky. více >>>

Zájem o vytápění zemním plynem roste, lidé zprovozňují nevyužívané přípojky

29.1. 20:21   Za poslední dva roky několikanásobně vzrostl počet aktivovaných nevyužitých přípojek zemního plynu. Nejvíce aktivací je ve Středočeském a Jihomoravském kraji. více >>>