Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Archiv článků autora: RNDr. Jaromír Pohanka


6.9.2017
RNDr. Jaromír Pohanka, ARTAV

Blíží se počátek roku 2018 a s ním i počátek období, pro které je nutné si potvrdit stávající nebo stanovit nová pravidla, jak budou v domech s byty rozúčtovány náklady za teplo. Možnost použít zvolená pravidla podléhá jejich odsouhlasení na shromážděních členů bytových družstev, majitelů bytových jednotek a tak je nutné tento důležitý bod jednání dopředu připravit a předjednat. Autor v článku upozorňuje na nejdůležitější aspekty.

3.2.2017
RNDr. Jaromír Pohanka, Asociace rozúčtovatelů nákladů na teplo a vodu

Nadpis článku pana Jana Sůry na titulní straně čtvrteční MF DNES (26.1.2017) je provokující, ale zcela falešný. Již ve druhém sloupečku článku se čtenář dozví, že po namontování „měřáků“ dochází k výraznému snížení spotřeby tepla.

12.1.2017
RNDr. Jaromír Pohanka

Při vyúčtování služeb souvisících s bydlením za rok 2016 se bude postupovat poprvé podle nové legislativy. V této souvislosti se objevují různé dotazy. Jedním z nich, se kterým se čtenáři TZB-info obrátili na redakci, byl tento:

30.11.2016
RNDr. Jaromír Pohanka

Mnohé obce, ale i další subjekty mají ve správě objekty, které se snaží co nejlépe ekonomicky zhodnotit. S tím souvisí například sestěhování více různých organizací do jednoho objektu, změna vhodné části původně nebytového objektu na byt atd. S tímto procesem je spojeno rozhodování, jak budou na jednotlivé subjekty přenášeny náklady za teplo. Článek uvádí legislativu, která se tomuto specifickému režimu v převážně nebytovém objektu vztahuje a ukazuje možnosti řešení.

21.12.2015
ENBRA, a.s., RNDr. Jaromír Pohanka, Karel Hajman

Změny kolem nové vyhlášky č. 269/2015 Sb.: výrazně se mění limity, ve kterých se může pohybovat výše úhrady za vytápění 1 m2 bytové plochy. Více penalizováni budou ti, kteří teplem plýtvají, a také ti, kdo neposkytnou přístup k měřičům pro provedení odečtů. Rozúčtování tepla bude nyní daleko spravedlivější.



 
 
Reklama