Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

BOKI - jistota správné volby

Dynamika, inovace, trvalý růst a důvěra zákazníků - tyto pojmy jsou synonymem, které akciová společnost BOKI během čtyř let svojí existence dosáhla a které opakovaně a systematicky naplňovala. Také v letošním roce pokračuje nepřetržitý dynamický růst společnosti, který se projevil nejen pokračujícím nárůstem tržeb v absolutním měřítku, nýbrž i rozšířením a diverzifikací vlastního výrobkového portfolia.

Tímto způsobem došlo k cílenému rozlišení vlastní produkce na tři nosné skupiny výrobků a to v členění na výrobky skupiny HABITAT, výrobky skupiny DESIGN a výrobky skupiny INDUSTRY. Mezi hlavní představitele skupiny výrobků HABITAT patří oblíbené a úspěšné konvektory InFloor v provedení FMK, FMT a FPT a konvektory OnFloor v provedení Ventil a Classic, které již můžeme zařadit jako výrobky klasické. Tyto výrobky jsou určeny především pro vytápění obytných, administrativních a komerčních prostor. Měsíční produkce přesahující 1.000 ks toto zařazení zcela potvrzuje. Skupinu výrobků DESIGN tvoří především designová tělesa Trend, Magic, Style a Smart, hliníková elektrická tělesa Lea, Lotus, Sussana a otopná trubková těles a Pragma, Paris, Jani a Stemi. Tato skupina výrobků je určena především pro pohledově náročné instalace. Výjimečný, patentem chráněný design hlavních představitelů, podložený dalším kreativním vývojem je zárukou kontinuální inovace. Třetí a nejnovější skupinu výrobků, která je letošní novinkou je skupina INDUSTRY, kterou tvoří stropní sálavé panely BOKI BDS a PULSAR, teplovzdušné jednotky BOKI BAS, BHS, BFS, BCS a BPS, dveřní a vratové clony BOKI BTS a antistratifikační jednotky BOKI BNS. Tato nejnovější skupina průmyslových výrobků si svým vysokým technickým standardem a optimální relací cena / výkon rychle získává odpovídající místo na trhu.

Rozdělení nosných skupin výrobků, jejich vývoj a konkrétní technické provedení je přizpůsobeno teritoriím, ve kterých jsou prodávány. Vlastními kapacitami probíhá prodej nejen v České republice a na Slovensku, ale také i v Německu, Polsku a Rusku. Prostřednictvím stálých obchodních partnerů jsou výrobky prodávány v dalších 15 zemích jak v Evropské unii, tak i mimo Evropskou unii.

Technické novinky společnosti jsou systematicky doprovázeny dalšími aktivitami navazujícími. V oblasti marketingu je nepřehlédnutelné uplatnění nového grafického stylu společnosti. Nový grafický styl je zřejmý z aktuální prospektové dokumentace a například z nových internetových stránek společnosti, které byly inovovány v duchu "Nová grafika, více informací, více aktivit". Novým grafickým prvkem je také "firemní razítko" zřetelně vymezující nosné skupiny výrobků, standardně používané při komunikaci se zákazníky.

Zcela novou marketingovou a prodejní aktivitou je akční nabídka s názvem "V termínu, nebo se slevou". Cílem této nabídky, v první etapě zaměřené na pražský region, je posílit důvěru zákazníků v garantované zkrácené termíny dodacích lhůt u standardního sortimentu konvektorů InFloor a OnFloor. Garantované termíny dodacích lhůt činí 10 pracovních dnů u tak zvané skupiny "rychlo obrátkové" a 14 pracovních dnů u skupiny "pomalu obrátkové". "Rychlo obrátková" skupina představuje nejvíce objednávané typy a velikosti konvektorů a představuje přibližně dvě třetiny typových a rozměrových variant standardního sortimentu. Garantovaným termínem dodacích lhůt se rozumí doba uplynulá od objednání do přijetí zboží. V případě překročení dodací lhůty je zákazníkovi fakturována částka ponížená o 10%. Akční nabídka se týká všech objednávek od zákazníků se sídlem v regionu Praha a objednávek určených k realizaci v regionu Praha s množstvím maximálně 10 ks od jednoho typu a velikosti. Nabídka je platná do konce roku 2007. Načasování této akční nabídky do období tradičního nárůstu poptávky umožní zákazníkům získat objednané zboží včas.

K nejzajímavějším referencím patří především ty stavby, které jsou zajímavé svým objemem a tím i množstvím nainstalovaných výrobků. Referenční stavba AQUA CITY ve slovenském Popradu však splňuje ještě i další kritéria. Jde o komplex staveb, kde je nainstalován širší BOKI sortiment náležící do skupiny výrobků HABITAT a DESIGN. Jde nejen o InFloor konvektory, OnFloor konvektory a designová tělesa, ale i o atypicky zhotovené parapetní konvektory. Celkem bylo na stavbu dodáno téměř 500 ks výrobků v objemu 2 mil.Kč, z nichž největší podíl činily tradiční InFloor konvektory. AQUA CITY Poprad je navíc komplex staveb, který je možno nazvat jako ekologicky zajímavý, neboť jako energii pro provoz jednotlivých objektů a nainstalovaných technologií ohřevu vody využívá geotermální a solární energii. Tento nepochybně zajímavý koncept již investorovi přinesl tři mezinárodní uznání (Green Apple, Green Globe a Green Hero). Projekt architektonicky připravil Ing. Arch. Kučera, projekční řešení vyprojektoval Ing. Kamil Kocmánek ze společnosti DOMIA ART, zboží bylo dodáno prostřednictvím velkoobchodu UNIINSTAL Vsetín a generální dodávku realizovala v období let 2006 až 2007 společnost PSG Zlín.

Jednou z prvních dodávek nových stropních sálavých panelů s označením BOKI BDS, náležících do skupiny výrobků INDUSTRY, nainstalovala počátkem letošního roku společnost Štrob & spol. s r.o. na stavbě výrobní haly rakouské firmy PÖTTINGER ve Vodňanech. V průmyslových provozech oblíbený systém sálavého vytápění zde představuje necelých 300 m pasů sálavých panelů instalovaných pod stropem objektu. Nová výrobní hala je celkově čtvrtým výrobním objektem (z toho prvním v České republice) tohoto mezinárodně působícího výrobce zemědělské techniky.

Objemově významnější dodávka stropních sálavých panelů BOKI BDS je v posledním čtvrtletí roku 2007 realizována v Košicích na Slovensku. Společnost Top-Clima zda na stavbě výrobní haly španělského investora JOBELSA instaluje 1.200 m pasů sálavých panelů. Ve výrobní hale bude instalována textilní technologie a bude zde probíhat šití kožených a textilních potahů a čalounění do osobních automobilů. Společnost JOBELSA tak rozšíří řetězec dodavatelů v silně se rozvíjejícím automobilovém průmyslu v českém a slovenském regionu.

Výčet zajímavých referencí by mohl být v období probíhajícího stavebního boomu prakticky neomezený. Výše uvedené tři příklady představují průřez sortimentem společnosti BOKI a symbolicky uzavírají kruh tří nosných skupin výrobků HABITAT, DESIGN a INDUSTRY.