Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Vladimír Janouš: Doprovodné programy jsou silnou stránkou komplexu technických veletrhů

TZB-info: Komplex odborných veletrhů, který bude zítra zahájen v Praze v areálu holešovického výstaviště, zahrnuje dnes čtyři odborné výstavy - Pragotherm, Frigotherm, Pragoregula a Elexpo. Jak tato myšlenka vznikla?

Vladimír Janouš: Myšlenka se utvářela postupně v průběhu posledních ročníků veletrhů Pragotherm a Frigotherm. Ty byly počátkem 90. let nejvýznamnějšími odbornými akcemi, ale postupně jim vyrůstala konkurence. Souběžně s tím se měnily i potřeby a nároky vystavujících firem a návštěvníků veletrhu. Myšlenka spojit čtyři odborné akce do jednoho termínu a doplnit je kvalitním doprovodným programem se ukázala jako šťastná. Po dohodě s firmou Arrow Trade jsme ještě k těmto našim veletrhům připojili plynárenský Intergas, kde mají možnost prezentace firmy z oboru plynárenství. Návštěvník pak má možnost skutečně výběru informací na jednom místě.

TZB-info: Součástí technických veletrhů je i poměrně rozsáhlý odborný doprovodný program. Jaký je trend zájmu návštěvníků?

Vladimír Janouš: Zde můžeme zřetelně pozorovat vzrůstající zájem. Zejména pak v části, která se bezprostředně dotýká zařízení pro koncové zákazníky jako jsou tepelná čerpadla nebo kotle. Doprovodný program zaměřený na tepelná čerpadla pořádaný Svazem chladicí a klimatizační techniky pokládáme vůbec za akci, kterou se můžeme u odborné i široké laické veřejnosti pochlubit.

TZB-info: Jak vidíte Vy osobně budoucnost odborných veletrhů v kontextu s jejich stále významnějším konkurentem, který v poskytování odborných informací představuje internet?

Vladimír Janouš: Je pravda, že na internetu se dnes dá nalézt spousta informací. Ty jsou do jisté míry schopny nahradit prezentaci výstavní. Přece jen ale koncový uživatel chce vidět zařízení, které si chce koupit, in natura. A kontakt s odborníkem na stánku je přece jen mnohem důkladnější informace než ta prostřednictvím internetu.

Děkuji za rozhovor.

 
 
Reklama