Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Dodavatelé energií brzdí lidem možnost změnit dodavatele a ušetřit peníze

Datum: 25.11.2016 6:12  |  Autor: Ing. Jan Schindler, podle tiskové zprávy společnosti eCentre

Téměř 500 domácností, které podaly výpověď ze smlouvy svému dodavateli energií a požádaly o sdělení data ukončení dodávek, stále marně čeká na odpovědi. Dodavatelé jim tak brání v možnosti odebírat elektřinu a plyn za lepší ceny.

Dodavatelů energií, ze kterých si lidé mohou vybírat, je v České republice více než 50. Změnit dodavatele elektřiny nebo plynu a ulehčit tak rodinnému rozpočtu přitom nemusí být těžké. Pokud víte datum ukončení dodávek od stávajícího dodavatele. Právě toto datum však na vyúčtování nenajdete a ve smlouvě většinou také ne.

"Od 1. 1. 2016 díky novele energetického zákona jsou dodavatelé povinni neprodleně sdělit datum ukončení dodávek klientovi v případě, že klient podá výpověď. Toto se však neděje a dodavatelé tak porušují energetický zákon," vysvětluje Alice Mazurková, tisková mluvčí eCENTRE, a.s.

Nejvíce lidí čekajících na tolik potřebné datum ukončení dodávky a akceptaci výpovědi patří mezi klienty dominantního dodavatele innogy Energie, s.r.o. (dříve RWE) a BOHEMIA ENERGY entity, s.r.o. Právě na tyto dodavatele energií podala nezávislá aukční síň eCENTRE, a.s. jménem svých klientů hromadnou stížnost k Energetickému regulačnímu úřadu.

"Domácnosti kvůli dodavatelům energií, kteří porušují zákon, mohou přijít o desetitisíce korun ve svých rodinných rozpočtech. A tomu chceme zabránit," doplnila Alice Mazurková.

Stav neakceptovaných výpovědí ke dni 16. 11. 2016


 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 

Témata 2018

CAD a BIM knihovny