Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Projekt Design pro konkurenceschopnost

Znáte možnosti a limity designu jako strategického nástroje v sériové výrobě? Jak využili Projekt Design pro konkurenceschopnost ve společnosti ELEKTRO-FA. PAVELEK, s.r.o. a Autogard spol. s r.o.?

Jak může při zavádění designu do praxe pomoci stát?

Projekt Design pro konkurenceschopnost 2013 - 2014 umožnil zahájit inovaci designu produktového portfolia v 85 výrobních podnicích. Do těchto inovací bylo zapojeno 42 designérů s Adresáře designerů CzechTrade, na jejichž služby byla poskytnuta podpora v celkové výši 4,7 mil. Kč.


Jan Čtvrtník: Design není umění, ale marketingový nástroj
„Průmyslový design je komplexní proces, v němž se vyvažuje funkčnost, kvalita a estetika výrobku s cílem vyrobit ho s minimálními náklady.“

Příklad? Designové domovní telefony a parkovací automaty

  • Příkladem z projektu Design pro konkurenceschopnost je příběh společnosti ELEKTRO-FA. PAVELEK, s.r.o., která je českým výrobcem domovních telefonů a zvonkových tabel, které distribuuje pod značkou Czechphone. Ve spolupráci s designérem se tato společnost pustila do vývoje nových výrobků, které se objeví na trhu v letošním roce.
    "Projekt jsme využili pro spolupráci s designerem Jiřím Adamem – ADAM DESIGN. Nový design telefonu se na trhu objeví pravděpodobně v září 2015 (datum, ale není pevně stanoveno). V současné době probíhá výroba vstřikovacích forem v nástrojárně a poté bude probíhat několikatýdenní testování, " potvrdil redakci TZB-info Ing. David Halfar, vedoucí marketingu ELEKTRO-FA. PAVELEK, s.r.o.


  • foto Design newsletter 3/2014, CzechTrade
  • Druhým příkladem je společnost Autogard spol. s r.o. „V průběhu hledání nového designu výrobků jsme na základě předchozích zkušeností designéra přešli na využití kompozitních materiálů. Díky to mu se zvýšila kvalita, doba montáže se výrazně zkrátila, odpadly problémy s korozí a došlo k úspoře finančních nákladů. V důsledku inovace jsme zaznamenali zvýšení zájmu o naše parkovací systémy zejména ve skandinávských zemích. Můžete se s nimi setkat například ve Švédsku a Norsku“, řekl pro Design newsletter 1/2014 CzechTradu Ing. Milan Plhák, jednatel firmy Autogard spol. s r.o.

Zajímá vás téma design? Právě probíhá prázdninová fotosoutěž portálů TZB-info a ESTAV.cz Design v interiéru. Cenou v soutěži je nákupní poukázka na 3000 Kč a vstupenky na Designblok 2015.

 
 
Reklama