Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Státní zakázky pro stavební firmy v dubnu intenzivně rostly

Plánovaný objem investic vzrostl v dubnu 2014 oproti stejnému období minulého roku až o 80,6 %.
Hospodářká komora nabízí nový materiál k připomínkám k novele zákona o veřejných zakázkách.

Počet i finanční hodnota stavebních zakázek vyhlášených veřejnými investory v dubnu navázaly na růst v předchozích měsících.

Vývoj zakázek zadaných již konkrétním stavebním firmám k realizaci také vzrostl – z pohledu investovaných prostředků o 17,3 %. Zvýšená aktivita veřejných investorů tak spolu s dalšími faktory ovlivnila i růst českého stavebnictví v letošním prvním čtvrtletí (po předchozích pěti letech propadu jeho výkonů). Klíčovým faktorem pro celoroční vývoj sektoru z pohledu veřejných investic bude podle Kvartální analýzy českého stavebnictví společnosti CEEC Research aktivita veřejných investorů v několika příštích měsících.

V lednu až dubnu 2014 bylo ve Věstníku vyhlášeno 1 187 veřejných stavebních zakázek, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 49,7 %. Celková předpokládaná hodnota výše uvedených staveb v lednu až dubnu 2014 činila 42,1 mld. Kč a byl zaznamenán její meziroční růst o 51,1 %.

Pozn. redakce:

V souvislosti s přijetím tří evropských směrnic regulujících oblast veřejného zadávání bude nezbytné jejich obsah během následujících dvou let transponovat do vnitrostátního právního řádu.
Nové směrnice obsahují množství zásadních změn, jejichž transpozice do vnitrostátního právního řádu si vyžádá vznik zcela nového zákona o veřejných zakázkách, neboť zakotvení nových pravidel do stávajícího zákona by si vyžádalo zásadní zásahy do textu i systematiky zákona a i za vynaložení maximální snahy o vytvoření kvalitního předpisu by pravděpodobně vedlo k velké nepřehlednosti a nesrozumitelnosti právní úpravy.

Prostřednictvím zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, který je nyní účinný a má být nahrazen novou právní úpravou, jsou však regulovány i oblasti, na které směrnice nedopadají, a jejich úprava je tedy plně v kompetenci členských států. Mezi tyto oblasti patří především regulace procesu zadávání podlimitních veřejných zakázek. Dále pak je členským státům umožněno, nedojde-li k přímému konfliktu s pravidly stanovenými ve směrnicích, stanovit oproti směrnicím přísnější postupy.

 
 
Reklama