Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Aqua-therm poosmé

Ve dnech 20. až 24. listopadu 2001 se uskutečnil v České republice, Praze 7 na starém výstavišti již poosmé odborný mezinárodní veletrh Aqua-therm 2001. Je zaměřen především na vytápěcí techniku v celém rozsahu jejího použití a obory s ní související. V zemi jejího vzniku Rakousku, Vídni, byl na počátku minulého desetiletí Aqua-therm především zaměřen na presentaci sanitární a zdravotní techniky a vše co k ní patří. Až v další řadě, spíše jako doplňující, byla předváděna vytápěcí technika v celém svém rozsahu. Občan naší vlasti, kterou bylo tehdy celé Československo, mohl shlédnout veletrh Aqua-therm několik měsíců po listopadu 1989. Vídeňská veletržní správa zvala obyvatele severního souseda, kteří konečně mohli vycestovat, do hlavního města Rakouska, Vídně a navštívit jarní odborný veletrh Aqua-therm 90. Půvabná mořská panna zvoucí z plakátů v celém tehdejším Československu k návštěvě veletrhu způsobila, řečeno slovy z písma, putování zástupů na Aqua-therm 90. Doslova, byl jsem přitom. Tisíce, možná desetitisíce exponátů, zvláště sanitární a zdravotní techniky, technicky a výtvarně špičkové úrovně, které byly na Aqua-thermu 90 vystaveny, způsobovaly u slabších povah "infarktový" stav. Porovnávat zařízení osobní hygieny na Aqua-thermu 90 vystavené s tím, co v té době bylo u nás v obchodech k dispozici, bylo otřesné. Především co bylo pro našince zvláště šokující, byl fakt: celé to množství zboží v přebohatém výběru bylo okamžitě k dispozici. Pro toho, kdo na to měl. Přitom byl Aqua-therm 90 specielně zaměřen na nábytek pro koupelny. To byla vůdčí myšlenka tohoto veletrhu v roce 1990.

Aqua-therm 90 a jeho další ročníky byly novinářsky široce zpracovány. Pro ty, co tam nebyli. Nejvíce v odborném tisku. Informaci z této podívané jsem uveřejnil např. v Technickém týdeníku pod názvem "Ukaž mi svoji koupelnu (a záchod)". Bylo to číslo 36/90.
Z dalšího ročníku Aqua-therm 92, konaném rovněž ve Vídni (dvouletý interval), byl uveřejněn příspěvek pod názvem "Třicet šest hodin krásy" a to v časopise DOMOV 9/92 atd. Čtenář promine, pakliže vyvolávám dojem autorského vychloubání.

Poprvé se Aqua-therm v České republice, Praze, presentoval v roce 1994 a pokračoval v jednoletých intervalech. V uplynulém období došlo k nasycení našeho trhu zařízeními sanitární a zdravotní techniky a osobní hygieny. Již tak netáhla a přestala být zajímavá. Proto se přistoupilo k záměně vystavovatelských priorit. Dominantní se stala vytápěcí technika a vše, co k ní patří. Sanitární a zdravotní technika je až druhá. Nepozbyla však nic ze svého významu jako důležitá část Aqua-thermu.

Vytápěcí techniku prostě umíme a máme se čím chlubit. Je to v naší tradici, máme to v krvi. Již v rámci Rakouska-Uherska byly Země Koruny české skvělými strojírnami mocnářství. Aqua-therm 2001 je toho dokladem. A také vystavovatelský um špičkové evropské úrovně, potvrzený skvělou prací realizátora a organizátora, firmou Progres Partners Advertising, s.r.o. Praha, je nám tradičně vlastní. Postupně tak vyrostl na Výstavišti v Praze 7 v největší zde konaný veletrh.
V roce 2001 se putování zástupů do Prahy na Aqua-therm opakuje, za exponáty stejně krásnými. I pouhý výčet technických novinek, předvedených na Aqua-thermu 2001 by přesáhl rozsah této informace. Proto se k nim a k doprovodným akcím Aqua-thermu 2001 vrátím příště.

V Praze 23.listopadu 2001
Ing. Evžen Karaus

 
 
Reklama