2 Studie - Shopping Centre Index a How consumers shop ukazují na význam facility managementu

Datum: 26.6.2014  |  Autor: Ing. Dagmar Kopačková, Ph.D., redakce  |  Zdroj: podle tiskové zprávy CBRE Group

Cena, čistota, pohodlí a bezpečnost jsou tedy nejdůležitějšími faktory, jejichž splnění očekávají spotřebitelé. 3 z toho jsou v portfoliu činností facility managementu. Trend jasně ukazuje, že potenciál je v malých obchodních centrech než ve výstavbě velkých obchodních center.

  • Roste význam malých nákupních center a kamenných obchodů (49 % zákazníků je preferuje před velkými nákupními centry).
  • Evropští zákazníci cestují za nákupem jiných komodit než potravin 6 - 15 minut, český zákazník 16 – 30 minut.
  • Zatímco ve východní Evropě a Skandinávii dominují velká obchodní centra, v západní Evropě malá obchodní centra a kamenné obchody.
  • Mladý zákazník (18 - 24 let) považuje za atraktivní při výběru obchodního centra dobré místo pro setkání, wifi, kavárny nebo restaurace.

Průzkum How Consumer Shop


© Fontanis - Fotolia.com
Průzkumu se zúčastnilo 21 000 respondentů ve 21 zemích. Studie Shopping Centre Index popisuje fungování regionálních nákupních center, který zahrnuje deset regionálních obchodních center s více než 230 000 m2, 730 maloobchodníků a 38,5 milionu zákazníků.

"Cena, čistota, pohodlí a bezpečnost jsou tedy nejdůležitějšími faktory, jejichž splnění očekávají spotřebitelé ve všech zemích a ve všech druzích nákupních center. Zajištění rozmanitosti obchodů, parkovacích kapacit a osobní bezpečnost se řadí mezi důležité faktory, " říká Veronika Tebichová, Head of Retail Agency společnosti CBRE a poukzaujel na zajímavý detail z výsledků: "S rostoucím příjmem je menší ochota jezdit do vzdálenějších nákupních center, hlavně u mužů.“

A jak často chodí zákazníci nakupovat?
Průměrně je to 39 x ročně na Evropana, v České republice pak o něco méně (30 x). Zajímavý je ale fakt, že na rozdíl od typicky evropského zákazníka si ten český daleko častěji vyhledává produkty a informace o nich online.

Potřeby a požadavky dané věkem
Zjevné jsou také odlišné požadavky dané věkem spotřebitelů. Podle očekávání, mladší věkové skupiny oceňují sociální aspekty nákupních center mnohem více než starší věkové skupiny. Jedná se o setkávání s přáteli a využívání výhod služeb orientovaných na zábavu, jako jsou kina a připojení k internetu zdarma. Tyto skupiny více využívají veřejnou dopravu, a tedy nekladou takový důraz na možnosti parkování.

Renovace láká nové zákazníky
Renovace nákupních prostor je předpokladem pro oživení maloobchodních center. Moderní zařízení přitahují větší množství lidí ochotných utrácet své peníze.


© xy - Fotolia.com

Studie Shopping Centre Index

  • nejvíce zastoupenou kategorií nájemců v obchodních centrech spravovaných CBRE je móda (56 %), volný čas (18 %) a komfort (9 %).
  • jednotlivé obchody v obchodních centrech musí mít velikostně vyvážené zastoupení, například v centrech CBRE malé jednotky do 200 m2 tvoří 32 % ploch, jednotky 200 – 500 m2 (25 %), 500 - 100 m2 (22 %) nebo jednotky přes 1000 m2 (22 %).


Trend jasně ukazuje, že potenciál je v malých obchodních centrech než ve výstavbě velkých obchodních center.

 

Hodnotit:  

Datum: 26.6.2014
Autor: Ing. Dagmar Kopačková, Ph.D., redakce   všechny články autora



Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk Poslat e-mailem Hledat v článcích 


Projekty 2017

Normy

Knihovna FM

Partneři - Facility management

logo ista
logo Mark2 Corporation

Odborné semináře TZB-info

Odborné semináře - Správa a provoz nemovitostí, FM v praxi
Správa budov, úspory energií a správa technického zařízení od předních odborníků. Témata přizpůsobíme vašim potřebám. Školení vícedenní i na 1 den na vybrané téma. Máte dotazy nebo zájem o školení?
Přečtěte si reakce účastníků 5 denních seminářů 3+ 2 dny s certifikátem:
Podzim 2013: Praha 6 Petřiny
Únor 2014: Hotel Golf, Praha
Podzim 2014: Aquapalace Hotel Prague
Podzim 2015: Aquapalace Hotel Prague
Podzim 2016: Aquapalace Hotel Prague
Březen 2017: Aquapalace Hotel Prague
Říjen 2017: Aquapalace Hotel Prague


účastníci semináře FM

Spolupráce

Česká pobočka mezinárodní asociace Facility managementu (IFMA CZ) www.ifma.cz

Odborný garant

Petra Gütterová
 
 

Aktuální články na ESTAV.czZměny pro stavebníka rodinného domu po novele stavebního zákona od ledna 2018Město pro kaktusy: Budova na místě staré skládky využívá průhledné fotovoltaické skloCeny nemovitostí: Rodinné domy zdražují rychleji než bytyCentral Group: Nová možnost financování, která pomáhá řešit dostupnost bydlení