Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

TOKOZ dobývá Čínu poté, co čínský velmistr nepřekonal český zámek

Žďárský výrobce zámků a kování TOKOZ si připsal další úspěch na důležitém globálním trhu. Česká patentovaná vložka PRO se stala jednou z pěti z celé Číny, kterou se nepodařilo ve veřejném testu překonat pomocí nedestruktivních metod.

Vítězství, o kterém mimo jiné informovala čínská celostátní televizní společnost CCTV, TOKOZU zajistilo dlouhodobou spolupráci s důležitými distributory v této lokalitě.

Lockpicking, tedy "zlodějské" překonávání zámků, patří v Číně mezi oceňované dovednosti. Mistrovství takzvaných lockpickerů se kromě odborné veřejnosti zúčastní také bezpečnostní složky, policisté nebo armádní činitelé, kteří studují postup soutěžících pro vylepšování bezpečnosti vlastních systémů. Na překonání české vložky TOKOZ PRO byl navíc shodou okolností vylosován aktuální mistr Číny v lockpickingu, takže jeho neočekávaný neúspěch byl pro přítomné publikum velkým překvapením.

„Výsledky takové soutěže rozhodně hýbou odbornou veřejností po celém světě a je to nejúčinnější prezentace českých vynálezců," uvádí Petr Neuvirt, obchodní ředitel pro zámky a kování společnosti TOKOZ. „Vyspělost a chytrost čínských specialistů je na velmi vysoké úrovni a neobstojí před nimi celá řada prestižních světových výrobců. To, že česká vložka porazila uznávaného mistra Číny, se mezi čínskými odborníky hodně řešilo. Naše výrobky na sebe strhly pozornost a i díky tomu se nám podařilo uzavřít dlouho projednávaný lukrativní kontrakt, který nám zajistí důležité místo na čínském trhu. Spolupráce v první fázi přinese tržby ve výši 400 tisíc USD."




TOKOZ se pochopitelně zabýval také rizikem možného kopírování svého produktu. Jeho výrobky se totiž potýkaly s nekvalitními napodobeninami již v minulosti, zejména v segmentu visacích zámků, kde dominuje. V tomto případě se však plagiátů neobává. „Náš obchodní partner disponuje potřebnými informacemi, takže plagiátorství v budoucnu vyloučit nemůžeme, nicméně se nebojíme, že by k němu mělo dojít brzy. Nemá smysl kvůli tomu vstup do Asie odkládat, zvláště pak pokud se nejedná pouze o čínský trh," uvádí Neuvirt. „Naopak vnímáme, že je třeba využít poptávky po vysoce bezpečných produktech z vyšších cenových segmentů s evropským know-how.“

 
 
Reklama