Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Atraktivita obchodování na krátkodobém trhu OTE s elektřinou a plynem rostla i v roce 2016

Objem obchodů s elektřinou, uzavřených na denním spotovém trhu OTE, a.s., za rok 2016, překročil hranici 20 TWh a dosáhl nového ročního maxima ve výši 20,14 TWh.

Jedná se o meziroční nárůst ve výši 0,9 % oproti roku 2015, ve kterém účastníci obchodování uzavřeli obchody v objemu 19,97 TWh. Průměrná cena obchodů na denním trhu s elektřinou (BL 2016) dosáhla v průběhu roku 2016 hodnoty 31,15 EUR/MWh. Celkový zobchodovaný objem obchodů na denním spotovém trhu v ČR v roce 2015, představoval cca 33 % tuzemské netto spotřeby.

Na vnitrodenním trhu s elektřinou bylo zobchodováno 544,7 GWh elektřiny, což představuje meziroční nárůst o 1,0 % a nové roční maximum.

Na blokovém trhu s elektřinou bylo zobchodováno 61,9 GWh elektřiny, což představuje nové roční maximum a meziroční nárůst o 54,9 %, který je nejvyšší od roku 2008, kdy se na tomto trhu začalo obchodovat.

Na vnitrodenním trhu s plynem bylo v průběhu roku 2016 zobchodováno 2 088 GWh plynu, což je nepatrně méně (6,3 %) oproti roku 2015, ve kterém účastníci obchodování uzavřeli obchody v objemu 2 228 GWh. Přesto se jedná o druhé nejvyšší obchodované množství od roku 2010, kdy se na této obchodní platformě začalo obchodovat.

Na krátkodobém trhu s elektřinou je registrováno 108 aktivních účastníků trhu a na krátkodobém trhu s plynem 94 aktivních účastníků trhu.

V průběhu roku 2016 prošly významnou technologickou inovací zejména obchodní systémy pro vnitrodenní obchodování s elektřinou a pro obchodování na vyrovnávacím trhu s regulační energií.

„Velice si vážím těchto skvělých výsledků“, říká Aleš Tomec, předseda představenstva OTE, „je to velký úspěch operátora trhu, který posiluje své dobré jméno a je respektovaným partnerem v rámci energetického obchodu. Na tomto místě musím vyzdvihnout nasazení a profesionalitu všech zaměstnanců OTE, a také ocenit důvěru našich obchodních partnerů, bez kterých by dosažení meziročních nárůstů obchodů nebylo možné“.

 
 
Reklama